Sfaturi pentru angajatori privind întoarcere la muncă a angajaților diagnosticați cu cancer

Cancerul afectează oamenii în multe moduri diferite, în funcție de individ, de tipul de cancer avut, de modul în care este tratat și combătut. De asemenea, variază mult și modul în care cancerul le poate afecta oamenilor viața profesională.

Cancerul apare când celulele încep să se înmulțească în mod anormal. Cancerul nu este singura boală cu o singură cauză sau tratament. Există  mai mult de 200 de tipuri diferite de cancer, fiecare cu propriul nume și tratament. Unele cauze sunt cunoscute, dar adesea medicii pur și simplu nu pot spune de ce o persoană are cancer.

Scopurile tratamentului diferă în funcție de tipul de cancer, de cât de avansat este și de starea generală de sănătate a individului. Tratamentul poate fi administrat pentru a vindeca un anumit tip de cancer sau pentru a-i încetini progresul și ajuta la ameliorarea simptomelor.

Când se luptă cu cancerul, unii oameni privesc locul de muncă ca o modalitate de a se simți că au situația sub control. După tratament, o revenire reușită la locul de muncă după cancer este în interesul tuturor. Cancerulafectează nu numai persoana diagnosticată cu această boală necruțătoare, dar și familia și prietenii apropiați.

La locul de muncă, angajatorii trebuie să creeze un echilibru între sarcinile de lucru și  nevoile celui bolnav sau care se află în perioada de recuperare după tratament.

Cancerul poate fi imprevizibil, de aceea planurile angajatorilor după revenirea la muncă a angajaților diagnosticați cu cancer ar trebui să fie flexibile și să permită schimbări de-a lungul timpului.

Posibilitatea unui program de lucru flexibil și integrarea în programul de lucru, treptat,  sunt  foarte importante pentru cei bolnavi.

De asemenea, este important ca angajații diagnosticați cu cancer să fie implicați într-un dialog real și într-un proces comun de luare a deciziilor în privința întoarcerii lor în câmpul muncii.

Este o idee bună să programați o întâlnire cu angajații cel puțin cu două săptămâni înainte de a începe din nou munca. Acest lucru le va da șansa să se reintegreze cu ușurință, să afle noutăți importante și lucruri cu privire la ceea ce îi așteaptă.

De asemenea, vă dă posibilitatea să aflați cum se simt și să preveniți orice probleme potențiale. O să vă ajute planificați orice schimbări pe care va trebui să le faceți la locul de muncă sau când angajații vor reîncepe munca.

Pentru o revenire reușită la locul de muncă, puteți încerca acești pași specifici:

  •  Să le urați bun venit. Să fiți lângă ei în prima zi de muncă sau după aceea.
  • Asigurați-vă că îi sunați, că aveți o bună comunicare cu ei.
  • Asigurați-vă că restul echipei îi așteaptă pentru a le ura bun venit.
  • Întâlniți-vă cu aceștia la începutul zilei pentru a discuta cu privire la planul de lucru și sarcinile pe care le au de îndeplinit. Aceasta este o altă oportunitate pentru a afla ce probleme pot avea.
  • Asigurați-vă că reînceperea activității se face ușor. Asigurați-vă că ei nu au mult de muncă încă din prima zi. Distribuiți sarcinile de lucru astfel încât aceștia să nu fie nevoiți să le facă pe toate deodată. Acesta poate fi momentul potrivit pentru a începe să vă gândiți la orice ajustare a rolului individului sau locului de muncă.
  • Angajații vor fi mult mai liniștiți dacă vor ști că ați făcut tot posibilul pentru ca ei să poată face față provocărilor specifice.
  • Faceți-i să simtă că fac parte din nou din echipă. Tratați-vă toți angajații la fel pentru a nu exista resentimente.
  • Realizați recenzii regulate. Aceste recenzii vă vor ajuta să vă dați seama dacă volumul lor de lucru este ușor de gestionat și efectuați toate schimbările necesare pentru a-i ajuta să aibă parte de succes.
  • Asigurați-vă că iau pauze și că nu muncesc prea mult.
  • Luați în considerare o evaluare a sănătății și a securității lor, mai ales dacă au avut loc schimbări în ceea ce privește sarcinile de lucru. Dacă lucrează de la domiciliu, ar trebui să luați toate măsurile necesare în ceea ce privește sănătatea și securitatea în muncă a acestora.

De asemenea, este indicat să apelați la un serviciu extern de protecția muncii oferit de Euramis Consulting, o firmă de protecția muncii din București, pentru a vă conforma mai ușor prevederilor legale privind securitatea muncii și pentru a putea efectua în mod corespunzător toate activitățile din domeniul securității și sănătății în muncă a tuturor angajaților dvs.

Euramis Consulting, firmă autorizată pentru prestări servicii de protecția muncii, a pus la punct o metodă originală de evaluare și monitorizare a riscului psihosocial la locul de muncă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment