Blog

Chiar dacă contabilitatea este o muncă aparent inofensivă din punct de vedere al pericolelor la care se expune un profesionist în acest domeniu, există totuși o serie de reguli pe care contabilii ar trebui să le respecte pentru a beneficia de cele mai bune condiții de muncă.

Securitatea și sănătatea muncii sunt importante și pentru contabili, deoarece aceștia petrec mult timp la birou și lucrează cu echipamente și tehnologii care pot fi periculoase sau pot cauza disconfort fizic. Unele aspecte cheie de care contabilii ar trebui să fie conștienți sunt:

Nivelul de confort pe care îl oferă mobilierul

Pentru a evita afecțiunile musculo-scheletice, contabilii și toate persoanele care lucrează la calculator ar trebui să aibă o postură corectă în timpului lucrului, folosind scaune și mese adecvate staturii lor. 

Un scaun ergonomic ar trebui să aibă un spătar ajustabil, suport reglabil pentru brațe și o bază solidă și stabilă. Acesta ar trebui să permită utilizatorului să stea cu spatele drept și picioarele lipite de podea sau așezate pe un suport pentru picioare, astfel încât să nu existe presiune asupra coloanei vertebrale și a genunchilor.

De asemenea, biroul ergonomic ar trebui să fie ajustabil în înălțime și adâncime, astfel încât utilizatorul să poată ajusta înălțimea scaunului și a biroului pentru a se potrivi cu dimensiunile corpului său. Acesta ar trebui să permită utilizatorului să țină monitorul la nivelul ochilor și să aibă spațiu suficient pentru a mișca tastatura și mouse-ul fără a-și încovoia spatele sau a se întinde într-un mod incomod.

În general, mobilierul ergonomic este proiectat pentru a reduce tensiunea și stresul asupra corpului și pentru a îmbunătăți confortul și productivitatea utilizatorului. Acesta poate fi o investiție valoroasă pentru oricine petrece mult timp la calculator sau la birou și dorește să prevină durerile și disconfortul asociate cu pozițiile nepotrivite.

Protecția ochilor împotriva luminii emanate de ecranul calculatorului

Contabilii ar trebui să folosească ecrane cu protecție împotriva luminii strălucitoare și să ia pauze regulate pentru a preveni oboseala ochilor. În ziua de azi, există de asemenea și ochelari de protecție care pot fi purtați pentru a reduce efectele negative ale radiațiilor emanate de ecranele dispozitivelor pe care le folosim, dar și filtre moderne cu care sunt prevăzute dispozitivele mai noi și care pot fi activate pentru protecția privirii.

Tot pentru a preveni bolile de ochi determinate de expunerea îndelungată la calculator se mai poate reduce luminozitatea ecranului în timpul serii sau atunci când condițiile de lumină sunt slabe și se pot efectua și exerciții speciale pentru ochi cum ar fi mutarea privirii de sus în jos și de la dreapta la stânga, lucru care ajută la îmbunătățirea circulației sângelui în zona ochilor și implicit la relaxarea mușchiului ocular.

Prevenirea incendiilor la locul de muncă

Contabilii ar trebui să fie pregătiți în cazul unui incendiu și să să cunoască procedurile de evacuare care trebuie aplicate în cazul unui astfel de dezastru. De asemenea, ei trebuie să cunoască și modul de utilizare a echipamentelor de stingere a incendiilor.

Pentru prevenirea incendiilor la locul de muncă, toate persoanele care lucrează la birou trebuie să se asigure că toate instalațiile electrice și de iluminat sunt în stare bună și sunt verificate periodic de către un electrician calificat. În cazul în care se identifică un cablu sau o priză deteriorate, acestea trebuie imediat înlocuite. 

De asemenea, este important să se utilizeze doar echipamente testate și certificate. Prizele nu trebuie niciodată supraîncărcate, iar echipamentele electrice și dispozitivele nu trebuie acoperite cu haine sau alte materiale inflamabile.

Substanțele inflamabile, precum solvenții și produsele de curățare, trebuie păstrate într-un loc sigur și bine ventilat. Acestea nu trebuie niciodată stocate în apropierea surselor de căldură.

Dacă sunt proprii angajați și răspund de condițiile de securitate la locul lor de muncă, contabilii trebuie să stabilească pe cont propriu, sau împreună cu o firmă de protecția muncii București, un plan eficient de evacuare în caz de incendiu.

Toate aceste aspecte pot ajuta contabilii să își mențină sănătatea și securitatea la locul de muncă și să-și îndeplinească sarcinile în mod productiv.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment