Skip to content
Luni– Vineri 9 AM – 17 PMStr. Alexandru Serbanescu nr. 11, bl. 7K, ap. 1 office@euramis.ro021.233.04.16 / 0723.525.595
Euramis – Protectia Muncii Bucuresti
Oferim servicii protectia muncii, securitate si sanatate in munca (SSM), situatii de urgenta (SU), consultanta protectia muncii Bucuresti.
Euramis - Protectia Muncii BucurestiEuramis - Protectia Muncii Bucuresti
  • Acasa
  • Despre noi
    • Scurt istoric
  • Servicii
    • SERVICII SSM – PROTECTIA MUNCII
    • SERVICII SU – SITUATII DE URGENTA
    • MEDICINA MUNCII
    • EVALUARE RISCURI TELESALARIATI
    • PLATFORMA INSTRUIRE TESTARE ONLINE
  • Clientii
    • e-learning
    • Munca la domiciliu și tele-munca
  • Login
  • Blog
    • Noutati
  • Contact
  • Acasa
  • Despre noi
    • Scurt istoric
  • Servicii
    • SERVICII SSM – PROTECTIA MUNCII
    • SERVICII SU – SITUATII DE URGENTA
    • MEDICINA MUNCII
    • EVALUARE RISCURI TELESALARIATI
    • PLATFORMA INSTRUIRE TESTARE ONLINE
  • Clientii
    • e-learning
    • Munca la domiciliu și tele-munca
  • Login
  • Blog
    • Noutati
  • Contact

Miercuri, 16 ianuarie 2019, a avut loc un incendiu la mall-ul din Centrul Comercial Băneasa

Miercuri, 16 ianuarie 2019, a izbucnit la unul dintre cele mai frecventate centre comerciale din București, un incendiu care a determinat evacuarea a sute de oameni.

Potrivit reprezentanților ISU București, incendiul s-a produs la tabloul electric dintr-un magazin din mall. Magazinul în care a avut loc incendiul are o suprafață de aproximativ 50 de metri pătrați.

Pompierii au acționat prompt, cu stingătoare și au lichidat incendiul în timp util. În urma incendiului nu au fost persoane rănite.

După stingerea lui activitatea centrului comercial a fost reluată.

Din nefericire, astfel de incendii pot avea loc frecvent dintr-un motiv sau altul, iar consecințele pot fi de multe ori mult mai grave decât în acest caz.

Din acest motiv, toți cei responsabili de siguranța angajaților la locul de muncă, dar și a eventualilor vizitatori, trebuie să respecte numaidecât legislația în vigoare (Legea nr 307/2006 și ordinul 163/2007). Acestea sunt cele două acte normative care reglementează organizarea intervenției de stingere a incendiilor la locul de muncă, dar și planul de protecție contra incendiilor.

Potrivit actelor normative în vigoare, administratorii instituției sau conducătorii ei au obligația de de a organiza intervenția de stingere a incendiilor și planul de protecție a angajaților și a vizitatorilor.

Organizarea intervenției de stingere a incendiilor la locul de muncă ar trebui să aibă în vedere următoarele aspecte:

– stabilirea unor mijloace de tehnice prin care se alarmează și alertează persoanele aflate în incinta unei clădiri în caz de incendiu.

Se alarmează:

– personalul aflat la locul de muncă

– serviciile profesioniste/ voluntare/ private pentru situații de urgență

– conducătorul locului de muncă

– proprietarul/ patronul/ administratorul

– specialiștilor și alte forțe stabilite să participe la stingerea incendiilor.

– Stabilirea sistemelor, instalațiilor și a dispozitivelor de limitare a propagării și de stingere a incendiilor;

– Stabilirea componenței echipelor care vor asigura salvarea și evacuarea persoanelor și bunurilor, pe schimburi de lucru și în afara programului;

– Organizarea efectivă a intervenției.

Intervenția de stingere a incendiilor care, din păcate, au loc la locul de muncă, cu destul de mare frecvență, presupune:

– Alertarea imediată a personalului de la locul de muncă sau utilizatorilor prin mijloace specifice;

– Salvarea rapidă și în siguranță a întregului personal, conform planurilor stabilite;

– Întreruperea imediată a alimentării cu energie electrică, gaze și fluide combustibile a consumatorilor;

– Acționarea conform planului asupra focarului de incendiu cu ajutorul mijloacelor tehnice de apărare împotriva incendiilor din dotare;

– Asigurarea protecției personalului de intervenție împotriva efectelor negative ale incendiului;

– Evacuarea bunurilor periclitate de incendiu.

Bineînțeles, este imperios necesar ca toți cei aflați în locul unde a izbucnit incendiul să fie evacuați și salvați, pentru a evita riscul pierderii de vieți omenești.

De asemenea, persoanele aflate în clădire în momentul izbucnirii incendiului la locul de muncă trebuie rugate să-și păstreze calmul. De asemenea, după ce alertează personalul de izbucnirea incendiului trebuie să se asigure că toți colegii lor sunt evacuați și salvați. Iar asta trebuie să se întâmple într-un timp cât mai scurt posibil.

Evacuarea persoanelor în caz de incendiu trebuie să aibă loc în funcție de mediul de muncă și de numărul celor implicați. Mai exact, în cazul în care se află simultan mai mult de 30 de persoane atunci când se produce incendiul, se pune în aplicare planul de evacuare pe nivel.

Planul de evacuare pe încăperi se realizează atunci când sunt mai mult de 50 de persoane. Legislația în vigoare stipulează că în planul de evacuare trebuie să fie indicat unde se află exact mijloace folosirea în apărarea contra incendiilor. Este vorba de stingătoare, hidranți interiori, butoane și alte sistem de alarmare și alertare a incendiilor, posibilități de refugiu, încăperi speciale, terase.

De asemenea, planul de protecție trebuie să specifice și faptul că este interzis să se folosească lifturile în situația în care izbucnește un incendiu.

Respectarea tuturor acestor reglementări este necesară deoarece este mai bine să previi decât să încerci să rezolvi daunele produse. Și în acest sens, Euramis Consulting, firma de protecția muncii din București, cu 20 de ani de experiență în domeniu, poate fi parte a soluției de prevenire a incendiilor.

Având în vedere că un incendiu poate avea implicații majore este esențial să se respecte o serie de cerințe care conduc la reducerea riscului de incendiu, la salvarea de vieți omenești și bunuri materiale etc.

Euramis are vastă experiență în securitatea muncii, iar acest lucru îi poate ajuta pe cei care apelează la serviciile ei să se conformeze cerințelor legale în vigoare privind situațiile de urgență în București și în toată țara.

Specialiștii săi pot ajuta mereu cu succes la prevenirea incendiilor precum cel ce a avut loc miercuri în mall-ul Băneasa. Prin urmare, rolul său este extrem de important în procesul de salvare de vieți omenești și bunuri materiale.

Category: NoutatiBy Paraicu AdrianJanuary 18, 2019Leave a comment

Author: Paraicu Adrian

https://www.euramis.ro

Sef serviciu extern SSM

Post navigation

PreviousPrevious post:Gestionarea securității și sănătății muncii în învățământNextNext post:Cum reducem accidentele la locul de muncă

Articole recomandate

Evaluarea riscurilor producerii accidentelor contribuie la prevenirea acestora pe cât posibil
May 23, 2019
Sectorului muncii evoluează și necesită noi măsuri de prevenire a accidentelor
May 23, 2019
Importanța gestionării securității contra incendiilor în cazul clădirilor monument istoric
April 29, 2019
Importanța măsurile de prevenire a incendiilor
March 28, 2019
Apărarea împotriva incendiilor, o necesitate stringentă
February 18, 2019
Reguli privind securitatea și sănătatea persoanelor care se duc și vin de la serviciu în sezonul rece
January 28, 2019

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

clear formPost comment

Articole recente
  • Cât de mult afectează factorii alergeni productivitatea angajaților la locul de muncă?
  • Cum trebuie să reacționezi ca angajator când un angajat se confruntă cu hărțuirea sexuală la locul de muncă?
  • În ce situații riști ca angajator să fii acuzat de hărțuire morală la locul de muncă?
  • Cum să asiguri ca angajator confortul angajaților la locul de muncă?
  • Care este spațiul minim pe care trebuie să-l aloci biroului unui angajat pentru ca acesta să se simtă confortabil?
Archives
  • November 2019 (2)
  • October 2019 (4)
  • September 2019 (6)
  • August 2019 (2)
  • July 2019 (2)
  • June 2019 (3)
  • May 2019 (13)
  • April 2019 (3)
  • March 2019 (6)
  • February 2019 (4)
  • January 2019 (7)
  • November 2018 (11)
  • September 2018 (6)
  • July 2018 (8)
  • June 2018 (7)
  • May 2018 (8)
  • April 2018 (5)
  • March 2018 (1)
  • February 2018 (6)
  • January 2018 (6)
  • December 2017 (11)
  • November 2017 (2)
  • October 2017 (5)
  • September 2017 (7)
  • August 2017 (5)
  • July 2017 (10)
  • June 2017 (3)
  • May 2017 (2)
  • April 2017 (5)
  • March 2017 (4)
  • December 2016 (4)
  • March 2016 (1)
  • February 2016 (3)
  • January 2016 (1)
  • May 2013 (1)
  • April 2013 (3)
  • March 2013 (9)
  • February 2013 (10)
  • January 2013 (18)
  • December 2012 (9)
  • November 2012 (7)
O parte a soluţiei
  • Cum folosim Cookie pe Euramis.ro ?
  • Despre noi
  • Scurt istoric
  • Contact
  • Noutati
  • Blog
  • Presa
ISO 9001/2015
Euramis - Protectia Muncii Bucuresti
Devel by Oblyo Digital Agency SRL
 
Gestionarea securității și sănătății muncii în învățământ

Previous Post

Cum reducem accidentele la locul de muncă

Next Post

Acest website foloseste cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienta mult mai buna de navigare si servicii adaptate nevoilor si interesului fiecaruia.Ok