Ghid pentru bunăstarea lucrătorilor cu deficiențe de auz la locul de muncă

Angajatorii au responsabilitatea de a oferi locuri de muncă adecvate pentru angajații care au deficiențe de auz. Acest lucru înseamnă să-i ajute să comunice și să le ofere resursele de care au nevoie pentru a-și putea desfășura activitatea în cele mai bune condiții. Este util să se folosească unele dintre aceste practici chiar înainte de a fi solicitate, deoarece chiar și cei fără pierderi de auz au preferințe diferite atunci când vine vorba de comunicare. De asemenea, este important să se discute, de la caz la caz, un plan de acomodare pentru noii angajați care nu aud sau aud greu. Iată câteva opțiuni pentru asigurarea confortului unui angajat surd sau care aude greu.

Locuri de muncă pentru angajații surzi și care aud greu

  • Subtitrare închisă
  • CART sau subtitrare în timp real
  • Interpreți ai limbajului mimico-gestual
  • Telefoane text sau servicii de transmisie video
  • Memorii scrise și comunicări ale companiei
  • Notificări vizuale de urgență
  • Modificări în aranjamentele spațiului de lucru

Comunicările în cadrul companiilor

Comunicările din cadrul companiei către toți angajații trebuie să fie întotdeauna disponibile în format text. Angajatorii trebuie să se asigure că există o persoană desemnată care știe să informeze angajatul care nu aude despre orice anunțuri audio.

Training-uri video

Pe parcursul procesului de instruire, furnizarea de subtitrări pentru toate videoclipurile din timpului training-urilor va fi un lucru extrem de util pentru angajații care nu aud, întrucât îi pot ajuta mai ales pe noii angajații să afle cât mai multe informații. Este important ca angajații surzi să aibă acces la toate materialele din timpul training-urilor pentru a avea șanse egale de succes la noul lor loc de muncă.

Configurare spațiu de lucru și IT

De asemenea, trebuie discutată problema configurării spațiului de lucru al unui angajat. Dacă trebuie să primească apeluri telefonice, îi puteți oferi un telefon care este capabil să efectueze apeluri cu transmisie video dacă cunoaște ASL sau un telefon text. Pot exista, de asemenea, aplicații informatice care îl pot ajuta să comunice.

Comunicarea între colegi și înștiințarea departamentului

În timpul acomodării unui nou angajat, toți cei care vor colabora cu acesta trebuie să fie anunțați despre metodele de comunicare preferate ale noului angajat. Departamentul trebuie instruit cu privire la cum să aibă un comportament adecvat astfel încât noul angajat să se simtă cât mai bine în mediul în care va lucra.

Colegii ar trebui să cunoască cea mai bună modalitate de a atrage atenția noului angajat atunci când este nevoie și cum să comunice în scris sau verbal.

Întâlniri

Când se pregătește o întâlnire, trebuie să se aleagă un spațiu care să ofere angajatului surd un loc cu o vizibilitate bună. Înainte de începerea ședinței, angajatul trebuie întrebat cum ar dori să comunice și să contribuie la întâlnire. Oferirea unei agende, a fișelor de prezentare și a altor materiale scrise este, de asemenea, o idee bună.

Celelalte persoane care participă la ședință ar fi bine să fie informate că ar trebui să evite să vorbească între ele și să participe pe rând la discuții, astfel încât să se înțeleagă clar cine vorbește. Angajatorii trebuie să se asigure că ședința este transcrisă și notată în detaliu de către anumite persoane însărcinate să facă asta sau că este oferită subtitrare CART sau în timp real.

Urgențe

În situații de urgență, majoritatea mediilor nu sunt configurate pentru a anunța în mod corespunzător un angajat surd. Luminile intermitente ar trebui să însoțească orice alarmă care sună. Pentru anunțurile de urgență făcute prin difuzor sau interfon puternic, trebuie utilizat un sistem buddy (o procedură în care două persoane (colegi) operează împreună ca o singură unitate pentru a se ajuta reciproc). Acest sistem îi permite angajatului care nu aude să recepționeze mesajul.

Trebuie utilizate texte și alerte de urgență prin email. Toți angajații noi trebuie să parcurgă planuri de evacuare în timpul training-urilor la care participă.

Rata de ocupare a unui loc de muncă de către persoanele cu deficiențe de auz nu este îmbucurătoare. Se pare că acestea își găsesc mai ușor un loc de muncă în străinătate decât în țară. Acest lucru se datorează parțial lipsei de locuri de muncă primitoare și incluzive în care angajații surzi se simt confortabil. Oferirea unor locuri de muncă confortabile pentru persoanele cu deficiențe de auz i-ar ajuta să-și îmbunătățească calitatea vieții și să se simtă cu adevărat utili.

Din păcate, în România rata șomajului în 2017 era de 90% în rândul persoanelor cu dizabilități, cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani.

Este regretabil faptul că le este deschisă o ușă doar de către companiile care intră în programe cu caracter special sau primesc finanțări de la bugetul de stat sau al UE.

Iar atunci când această ușă li se deschide și li se oferă șansa la o viață mai bună, angajatorii trebuie să se conformeze prevederilor legale în vigoare privind securitatea muncii angajaților.

Pentru a se conforma mai ușor și rapid legislației în vigoare și a efectua cum se cuvine activitățile de securitate și sănătate în muncă, cea mai bună soluție o reprezintă colaborarea cu Euramis Consulting, o firmă de protecția muncii din București, cu peste 20 de ani de experiență în domeniu.

Toți angajații merită șanse egale, Euramis este partenerul ideal pentru crearea unui climat de muncă optim pentru toți angajații.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment