Cum să supraviețuiți într-un mediu de lucru toxic

În activitatea dvs. la locul de muncă, predomină discuțiile și confruntările dintre colegi? Simțiți că șefii dvs. nu vă apreciază munca? Ce posibilități reale aveți de a vă îmbunătățiți poziția în cadrul companiei pentru care lucrați? Acestea sunt câteva întrebări cheie pentru a afla dacă lucrați într-un mediu de muncă toxic. În acest articol vă vom ajuta să răspundeți la ele.

Indiferent dacă munca pe care o faceți vă place într-o măsură mai mare sau mai mică, mediul în care o dezvoltați vă influențează rezultatele, viața de zi cu zi și, în final, calitatea vieții dvs. Mai ales, dacă munciți într-un mediu de lucru toxic, unul în care disconfortul apare ca un tovarăș de muncă și în care drama, certurile și problemele personale dintre colegi fac parte din rutină.

De fapt, uneori se întâmplă să vă simțiți rău cu dvs. înșivă în multe aspecte ale vieții dvs. și nu sunteți conștienți că accentul problemei se află într-un mediu de lucru prost. V-ați obișnuit atât de mult cu această dinamică, încât cu greu o observați pe ea sau consecințele ei.

Analiza mediului de lucru

A pune anumite întrebări despre muncă, precum și despre mediul în care se desfășoară, este de o importanță deosebită pentru a vă face o anumită idee cu privire la situația în care vă aflați și la posibilitățile pe care le aveți în viitor în cadrul companiei în care lucrați.

În general, problemele care se creează între colegi sunt o consecință directă a unui leadership prost din partea celor care au o echipă de lucru în subordine. Astfel, un mod incorect de a coordona un grup de oameni, fără sinergie sau înțelegere reciprocă, poate duce la toxicitate în acel loc de muncă.

Favoritismul, lipsa de respect pentru viața personală a fiecăruia, absența unor limite clare, acceptarea bârfelor și atitudinile neprofesionale în rândul angajaților, nu ar trebui să apară la locul de muncă. Dacă simțiți că șeful dvs. are un stil de lucru dictatorial, există o mare probabilitate să lucrați într-un mediu de lucru toxic.

Lipsa de oportunități ca geneză a toxicității

Evaluarea oportunităților pe care locul de muncă curent le oferă pentru viitor, sub forma posibilităților de promovare sau a mobilității verticale, este o altă componentă importantă în scopul examinării calității mediului de muncă.

Excesul de sarcini remunerat sub nivelul muncii prestate, precum și absența de opțiuni pentru îmbunătățirea poziției în cadrul companiei, reprezintă de obicei elemente centrale ale unui mediu de lucru toxic.

Mediile în care liderii nu sunt în măsură să ofere feedback constructiv cu privire la performanța muncii angajaților lor sau în care există îndoială constantă asupra luării corecte a deciziilor de către lucrători, pot fi medii de lucru în care viitorul acestora este relativ incert.

Unul dintre aspectele pe care ar trebui să le înțelegeți atunci când lucrați într-un astfel de mediu de lucru este în ce măsură faceți parte din el. Și acest lucru se datorează faptului că mentalitatea toxică a unei companii este de obicei transmisă rapid angajaților și este bine să vă întrebați dacă faceți parte din acea tendință problematică.

De asemenea, ar trebui să încercați să vă protejați de bârfe. Adică fugiți ori de câte ori puteți de conversațiile toxice între colegi și încercați să nu participați la ele. Mai ales dacă există situații de ofensă personală.

Nu vă ajută prea mult să vă plângeți colegilor despre alte persoane sau situații. Acest lucru nu rezolvă de obicei problema, de fapt, o poate agrava.

Câteva sfaturi utile pentru a face față unui mediu de muncă toxic, în special în ceea ce privește gestionarea timpului, sunt:

Profitați de timpul liber.

Găsiți activități care vă limpezesc mintea.

Descoperiți abilități creative.

Dedicați o parte a timpului unei activități care nu are nicio legătură cu munca.

Pentru a aborda această situație, care la început poate părea complexă, este indicat să stabiliți și să scrieți despre noile rutine care urmează să fie realizate. De exemplu, nu împărtășiți prea multe detalii personale la serviciu sau faceți o plimbare la ora prânzului în afara companiei.

Poate fi util să vă faceți prieteni în afara mediului de muncă, să nu vă luați de lucru acasă și să aveți în vedere noi posibilități de locuri de muncă în viitor.

Urmând aceste sfaturi, va fi mai ușor să zâmbiți și să vă simțiți mult mai bine în timp ce căutați opțiuni pentru a pune capăt acestei situații. Nu trebuie să uitați că, dând dovadă de efort, luptă și perseverență, veți scăpa de acest mediu toxic care vă afectează atât de mult.

De asemenea, angajatorii nu trebuie să uite că, pentru aplicarea corespunzătoare a unei politici SSM în vederea asigurării bunăstării proprii și a angajaților, pot apela oricând la Euramis Consulting, o firmă de protecția muncii din București, cu vastă experiență în securitatea muncii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment