Cum să alegi firma de protecția muncii cu care să colaborezi?

 

Să alegi o firmă de protecția muncii căreia să îi încredințezi una din cele mai importante responsabilități pe care le ai în calitate de angajator – bunăstarea propriilor angajați, nu este niciodată o misiune simplă. Mai ales dacă ne gândim și la faptul că în mâinile acestei firme stau și banii companiei tale, dacă luăm în calcul amenziile la care te expui când lucrurile nu sunt făcute ca la carte, lucrurile sunt cu atât mai complicate.

 

Pe de altă parte, protecția securității și sănătății muncii nu este o joacă de copil și un antreprenor ocupat cu responsabilitățile sale zilnice are nevoie de aliați de încredere care să-l ajute să identifice eventualele riscuri la care se expun lucrătorii din compania sa, să întocmească regulamentul de ordine interioară, să elaboreze planurile de instruire și să efectueze instruirea propriu-zisă și multe alte lucruri. În plus, nici birocrația nu este chiar floare la ureche, mai ales pentru un începător sau, așa cum am spus și mai de vreme, un antreprenor foarte ocupat.

 

Și atunci care este soluția pentru a alege cea mai bună firmă de protecția muncii București care să ia asupra ei toate aceste griji?

 

Cum să alegi cea mai bună firmă de protecția muncii pentru compania ta?

 

Există o serie de criterii de care ar trebui să țină cont orice angajator care dorește să își desfășoare activitatea în mod legal și care vrea cu orice preț să asigure angajaților săi cel mai bun mediu de lucru, pe care trebuie să le pună în aplicare pentru alegerea unui serviciu extern de încredere. Aceste sunt:

 

Raportarea periodică

 

Este important ca între angajator și serviciul extern să existe o colaborare strânsă, bazată pe o comunicare eficientă. De aceea, nu doar angajatorul trebuie să prezinte firmei de protecția muncii cu care colaborează toate obiectivele sale, dar și temerile pe care le are, ci și firma respectivă, la rândul ei, trebuie să raporteze în permanență angajatorului fiecare activitate întreprinsă. Unele firme de protecția muncii evită acest lucru deoarece se tem ca clienții lor să nu fie descurajați de măsurile pe care ele le propun, de costuri sau alte lucruri care derivă din raportare și să înceteze colaborarea, dar, pe termen lung, acest comportament poate fi extrem de dăunător pentru angajator, cât și pentru angajații pe care vrea să-i protejeze.

 

Disponibilitatea

 

Odată ce a încheiat un contract de colaborare cu clientul său angajator, o firmă de protecția muncii trebuie să fie disponibilă, în limite rezonabile, și să răspundă prompt ori de câte ori clientul său are o problemă. În caz contrar, colaborarea cu această firmă nu poate fi considerată o investiție, ci mai degrabă o sabotare a afacerii.

 

Abilitățile de comunicare

 

În calitate de angajator vrei să colaborezi cu un serviciu extern de protecție a muncii tocmai pentru că nu cunoști și nici nu deții resursele necesare pentru a deprinde limbajul de specialitate atât de necesar în domeniul SSM. Iar acest lucru nu trebuie să fie sub nicio formă o problemă deoarece reprezentanții serviciului extern cu care colaborezi trebuie să aibă abilități de comunicare necesare astfel încât să te facă să înțelegi exact ceea ce ai de făcut vorbind pe limba ta, dar și să întocmească actele necesare ca la carte.

 

Tarifare personalizată

 

Niciodată nu alege să colaborezi cu o firmă de protecția muncii care are tarife fixe, oricât de ieftine ar părea ele la prima vedere. Pe termen lung, s-ar putea să nu ai nevoie chiar de toate serviciile pe care le oferă, sau, dimpotrivă, să ai nevoie de mai mult, iar firma respectivă să nu-ți poată oferi deoarece tariful respectiv se referă doar la anumite servicii. De aceea, indiferent de domeniul tău de activitate și numărul de angajați ai companiei tale, cea mai bună firmă de protecția muncii pentru tine este o firmă care îți oferă o cotație corectă, pe baza particularităților afacerii pe care o conduci.

 

Exeperiența în domeniu

 

Înainte să închei un contract de colaborare cu o firmă de protecția muncii, interesează-te de perioada de activitate a acesteia și cere un portofoliu de clienți. S-ar putea să ai parte de surprize plăcute, sau, dimpotrivă!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment