Cum pregătim locurile de muncă pentru reînceperea activităților în contextul situației de alertă?

 

În România starea de urgență a încetat. Dar asta nu înseamnă că ne putem relaxa deoarece întreaga planetă încă să confruntă zi de zi cu noi cazuri de îmbolnăviri și din acest motiv prudența ar trebui să fie în continuare la cote maxime. Pandemia cu care ne confruntăm în prezent a fost provocată de o nouă tulpină de coronavirus descoperită în ultimele luni ale anului trecut în provincia Wuhan din China și de atunci și până în ziua de astăzi a făcut ravagii la nivel mondial atât prin numărul de decese, cât și din cauza interdicțiilor aplicate pretutindeni care au dus la o încetinire a procesului de dezvoltare a economiei. Treptat însă, situația pare să se stabilizeze și în țara noastră de exemplu, începând cu data de 15 mai, o bună parte din companii și-au reînceput activitatea.

 

Cel mai important lucru pe care trebuie să-l reținem însă, este faptul că, așa cum am amintit și în rândurile de mai sus, pandemia nu a luat sfârșit și suntem datori să ne luăm toate măsurile de protecție atât pentru sănătatea personală, cât și pentru sănătatea celor din jur. În ceea ce privește reluarea activității în cadrul societăților comerciale, angajatorii sunt sfătuiți să reevalueze riscurile la care se expune personalul lor și să ia toate măsurile corespunzătoare reducerii expunerii la pericol. În acest sens, responsabilii cu sănătatea și securitatea în muncă pot colabora și cu o firmă de protecția muncii din București care să-i îndrume în luarea celor mai bune decizii. Dar pentru o imagine de ansamblu, vom discuta și în rândurile ce urmează despre câteva metode de pregătire a locurilor de muncă pentru reînceperea activităților comerciale.

 

Ce pot face angajatorii pentru a se pregăti de întâmpinarea salariaților lor înapoi la serviciu?

 

Să actualizeze modul de reevaluare a riscurilor

 

Unul din cele mai importante lucruri pe care le-am învățat cu ocazia acestei pandemii este faptul că inamicii nevăzuți sunt cei mai periculoși. Nu este simplu să te lupți cu un virus în primul rând din cauza faptului că nu știi unde se află și de unde de poate ataca. De aceea, lista de pericole care ne amenință sănătatea la locul de muncă ar trebui completată și cu locurile sau situațiile în care ne putem infecta, iar după ce descoperim toate aceste puncte slabe să ne echipăm cu dezinfectant, măști, viziere, mănuși și alte arme împotriva virusului.

 

Să schimbe programul de muncă pentru evitarea aglomerației

 

În vederea limitării expunerii, angajatorii ar putea lua în calcul și posibilitatea de a-și relua activitățile treptat. Dacă în cadrul companiei există angajați care își pot continua activitatea și mai departe de acasă, ar fi bine ca aceștia să nu fie chemați la serviciu pe perioada stării de urgență. Astfel, se poate beneficia de o mai multă libertate și flexibilitate în aplicarea noilor măsuri de protecție și bineînțeles, se poate evita aglomerația atât la serviciu, cât și în oraș.

 

Să acorde mai multă atenție lucrătorilor expuși unui risc crescut

 

Din păcate, în fața bolilor, mai ales atunci când este vorba de infecția cu COVID-19, natura ne-a demonstrat că nu suntem cu toții egali. În caz de îmbolnăvire, persoanele în vârstă și cele cu afecțiuni cronice sunt mai predispuse la dezvoltarea unor complicații care le pot pune în pericol viața. De aceea, angajatorii care au salariați peste 65 de ani sau care suferă de diabet, afecțiuni pulmonare, hipertensiune și alte boli cronice trebuie să caute metode adiționale de protecție. Tot în categoria persoanelor cu risc crescut de îmbolnăvire se află și femeile gravide.

 

Să acorde suport moral lucrătorilor predispuși la depresie și anxietate

 

Doar pentru că în momentul de față COVID-19 este cea mai mare problemă a omenirii asta nu înseamnă că toate celelalte amenințări de până acum au dispărut ca prin magie. Pericole încă există la tot pasul, iar în cadrul unei companii, angajatorii nu ar trebui să uite de amenințările bolilor profesionale cauzate de stres. Aceasta este o situație delicată pentru fiecare dintre noi și de aceea, există riscul ca stările de depresie și anxietate ale angajaților să se accentueze în perioada imediat următoare.

 

Să discute cu angajații despre grijile lor

 

Chiar și când vine vorba de atitudinea noastră față de riscul de infecție, cu toții suntem diferiți. De aceea, printre angajați, există posibilitatea să se afle și persoane care se tem de întoarcerea la birou din cauză să nu se îmbolnăvească. De aceea, înainte de a-și reîncepe oficial activitățile, angajatorii ar trebui să discute cu angajații lor despre grijile pe care le au și dacă din motive fondate aceștia nu sunt încă pregătiți să se întoarcă la birou, se recomandă găsirea unor căi de mijloc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment