Cum înființezi o școală particulară de predare a limbilor străine și ce condiții trebuie să îndeplinești pentru a-ți desfășura activitatea în legalitate?
O limbă străină este o armă în plus pe câmpul de luptă reprezentat de piața muncii. Vorbind fluent și o altă limbă decât cea maternă, ai mai multe șanse de a obține un salariu mare la angajare, sau chiar de a porni într-o aventură pe cont propriu împărtășind și altora cunoștințele tale. Ca plan de afaceri, deschiderea unei școli de predare a limbilor străine este o idee atractivă care se potrivește persoanelor pasionate de o anumită cultură, diferită de cea a țării lor, mai ales dacă aceasta se bucură de o oarecare popularitate în România.
Engleza, franceza, germana, sau spaniola sunt doar câteva din limbile către care te poți orienta în deschiderea unei școli particulare de predare a limbilor străine, iar dacă te implici suficient, șansele de reușită sunt foarte mari deoarece oricare din aceste limbi are proprii fani în țara noastră.
Cum se înființează o școală pentru predarea limbilor străine?
Pentru a înființa o școală de limbi străine trebuie în primul rând să alegi o formă legală de funcționare. O societate comercială cu răspundere limitată și un cod CAEN potrivit activității pe care o desfășori este simplu de înregistrat, iar dacă nu ai timp de alergat, poți ruga chiar o firmă specializată în domeniu să se ocupe de birocrație.
Apoi, în funcție de modul în care vei preda și dacă acorzi sau nu diplome recunoscute de stat, trebuie să obții autorizațiile necesare funcționării. Reține că dacă dorești să predai cursuri acreditate și tu va trebui să absolvi un curs de formare profesională.
Cum alegi locația perfectă pentru deschiderea unei școli de limbi străine?
Va fi nevoie să obții și autorizații de funcționare. Înainte de alegerea unui spațiu pentru predarea limbilor străine, este indicat să te consulți și cu o firmă de protecția muncii care să te îndrume în toate aspectele ce țin de sănătatea și securitatea în muncă a angajaților tăi dar și pentru a te asigura că locul pe care ți-l dorești nu prezintă riscuri de accidentare și se pretează la deschiderea unei unități de învățământ.
De asemenea, fiind o școală orientată către cursuri de specializare, ar fi bine să înființezi firma lângă o instituție de stat, ca o școală generală sau un liceu, pentru a avea mai mulți clienți. O zonă rezidențială nu este neapărat cea mai bună locație de înființare a unei școli dacă numărul de potențiali clienți este mic. Mai mult, înainte de a porni în această aventură trebuie să te asiguri că nu există în apropierea școlii tale alte școli pentru predarea aceleiași limbi pe care tu alături de angajații tăi îți dorești să o predai.
Ce fel de mobilier și echipamente trebuie să aibă o școală de predarea limbilor străine?
Pentru ca elevii să vină cu plăcere în școala ta, este necesar ca aceasta să le ofere un minim de confort. Profesorii și talentul acestora de a preda reprezintă bineînțeles un procent semnificativ din succesul afacerii tale. Dar în același timp, pentru elevi, mai ales dacă este vorba de copii, contează la fel de mult atmosfera și cât de bine se simt în clasele școlii tale.
Dacă pupitrele și scaunele sunt noi, iar interiorul clasei este decorat ținându-se cont atât de specificul afacerii cât și de nevoile vârstei elevilor, atunci aceștia vor renunța cu plăcere la alte activități de petrecere a timpului liber și vor veni la școala ta.
De asemenea, aparatura joacă un rol extrem de important în motivarea clienților. Dacă îți poți face orele interactive folosind diferite materiale educaționale și instrumente de predare, nu ezita să o faci pentru că acestea sunt lucrurile care te vor diferențial de concurență.
Publicitatea este esențială pentru dezvoltarea oricărei afaceri
Câte școli de limba engleză sunt în București? Dar de franceză? Dar de germană? Numărul centrelor de predare a limbilor străine înregistrate în țara noastră e mai mare de 1500. Astfel, dacă nu ești un profesor arhicunoscut în domeniul tău, șansele de a trage clienți, cel puțin până te faci remarcat, sunt foarte mici.
Investește cât de mult poți în publicitate deoarece acești bani se vor întoarce la tine în momentul în care cursurile tale vor începe să se vândă. De asemenea, dacă te hotărăști să angajezi și alți profesori alege doar persoane cu multă experiență de predare și cu priză la public.