Miercuri, 16 ianuarie 2019, a avut loc un incendiu la mall-ul din Centrul Comercial Băneasa
Miercuri, 16 ianuarie 2019, a izbucnit la unul dintre cele mai frecventate centre comerciale din București, un incendiu care a determinat evacuarea a sute de oameni.
Potrivit reprezentanților ISU București, incendiul s-a produs la tabloul electric dintr-un magazin din mall. Magazinul în care a avut loc incendiul are o suprafață de aproximativ 50 de metri pătrați.
Pompierii au acționat prompt, cu stingătoare și au lichidat incendiul în timp util. În urma incendiului nu au fost persoane rănite.
După stingerea lui activitatea centrului comercial a fost reluată.
Din nefericire, astfel de incendii pot avea loc frecvent dintr-un motiv sau altul, iar consecințele pot fi de multe ori mult mai grave decât în acest caz.
Din acest motiv, toți cei responsabili de siguranța angajaților la locul de muncă, dar și a eventualilor vizitatori, trebuie să respecte numaidecât legislația în vigoare (Legea nr 307/2006 și ordinul 163/2007). Acestea sunt cele două acte normative care reglementează organizarea intervenției de stingere a incendiilor la locul de muncă, dar și planul de protecție contra incendiilor.
Potrivit actelor normative în vigoare, administratorii instituției sau conducătorii ei au obligația de de a organiza intervenția de stingere a incendiilor și planul de protecție a angajaților și a vizitatorilor.
Organizarea intervenției de stingere a incendiilor la locul de muncă ar trebui să aibă în vedere următoarele aspecte:
– stabilirea unor mijloace de tehnice prin care se alarmează și alertează persoanele aflate în incinta unei clădiri în caz de incendiu.
Se alarmează:
– personalul aflat la locul de muncă
– serviciile profesioniste/ voluntare/ private pentru situații de urgență
– conducătorul locului de muncă
– proprietarul/ patronul/ administratorul
– specialiștilor și alte forțe stabilite să participe la stingerea incendiilor.
– Stabilirea sistemelor, instalațiilor și a dispozitivelor de limitare a propagării și de stingere a incendiilor;
– Stabilirea componenței echipelor care vor asigura salvarea și evacuarea persoanelor și bunurilor, pe schimburi de lucru și în afara programului;
– Organizarea efectivă a intervenției.
Intervenția de stingere a incendiilor care, din păcate, au loc la locul de muncă, cu destul de mare frecvență, presupune:
– Alertarea imediată a personalului de la locul de muncă sau utilizatorilor prin mijloace specifice;
– Salvarea rapidă și în siguranță a întregului personal, conform planurilor stabilite;
– Întreruperea imediată a alimentării cu energie electrică, gaze și fluide combustibile a consumatorilor;
– Acționarea conform planului asupra focarului de incendiu cu ajutorul mijloacelor tehnice de apărare împotriva incendiilor din dotare;
– Asigurarea protecției personalului de intervenție împotriva efectelor negative ale incendiului;
– Evacuarea bunurilor periclitate de incendiu.
Bineînțeles, este imperios necesar ca toți cei aflați în locul unde a izbucnit incendiul să fie evacuați și salvați, pentru a evita riscul pierderii de vieți omenești.
De asemenea, persoanele aflate în clădire în momentul izbucnirii incendiului la locul de muncă trebuie rugate să-și păstreze calmul. De asemenea, după ce alertează personalul de izbucnirea incendiului trebuie să se asigure că toți colegii lor sunt evacuați și salvați. Iar asta trebuie să se întâmple într-un timp cât mai scurt posibil.
Evacuarea persoanelor în caz de incendiu trebuie să aibă loc în funcție de mediul de muncă și de numărul celor implicați. Mai exact, în cazul în care se află simultan mai mult de 30 de persoane atunci când se produce incendiul, se pune în aplicare planul de evacuare pe nivel.
Planul de evacuare pe încăperi se realizează atunci când sunt mai mult de 50 de persoane. Legislația în vigoare stipulează că în planul de evacuare trebuie să fie indicat unde se află exact mijloace folosirea în apărarea contra incendiilor. Este vorba de stingătoare, hidranți interiori, butoane și alte sistem de alarmare și alertare a incendiilor, posibilități de refugiu, încăperi speciale, terase.
De asemenea, planul de protecție trebuie să specifice și faptul că este interzis să se folosească lifturile în situația în care izbucnește un incendiu.
Respectarea tuturor acestor reglementări este necesară deoarece este mai bine să previi decât să încerci să rezolvi daunele produse. Și în acest sens, Euramis Consulting, firma de protecția muncii din București, cu 20 de ani de experiență în domeniu, poate fi parte a soluției de prevenire a incendiilor.
Având în vedere că un incendiu poate avea implicații majore este esențial să se respecte o serie de cerințe care conduc la reducerea riscului de incendiu, la salvarea de vieți omenești și bunuri materiale etc.
Euramis are vastă experiență în securitatea muncii, iar acest lucru îi poate ajuta pe cei care apelează la serviciile ei să se conformeze cerințelor legale în vigoare privind situațiile de urgență în București și în toată țara.
Specialiștii săi pot ajuta mereu cu succes la prevenirea incendiilor precum cel ce a avut loc miercuri în mall-ul Băneasa. Prin urmare, rolul său este extrem de important în procesul de salvare de vieți omenești și bunuri materiale.