9 Moduri în care poți să previi accidentele la locul de muncă

Paza bună trece primejdia rea! Acest vechi proverb românesc se aplică în orice domeniu, mai ales atunci când vine vorba despre siguranța la locul de muncă. Este adevărat că unele meserii sunt mai periculoase decât altele, dar în ceea ce privește accidentele este bine de știut faptul că ele se pot întâmpla oriunde și oricui, chiar dacă este vorba doar de un birou unde se lucrează exclusiv pe calculator. De aceea, există o serie de reguli, o parte din ele nescrise, a căror respectare de către toți angajații asigură un mediu de lucru mai bun. Iată care sunt acestea și ce poți face în calitate de angajator ca totul să se desfășoare în cele mai bune condiții.

Cum să previi accidentele la locul de muncă?

#1 Elimină orice pericol de incendiu

În spațiile strâmte și pline cu mobilier din lemn, pericolul de incendiu este foarte ridicat. Chiar și o priză instalată necorespunzător sau echipamentul electronic vechi, care nu mai face față cerințelor actuale, se poate transforma instantaneu în cauza unui dezastru. De aceea este important ca pentru siguranța ta și a salariaților, în calitate de angajator, să colaborezi cu o firmă de protecția muncii din București care să-ți ofere consultanță și să te ajute să elimini cât mai multe, dacă nu chiar aproape toate pericolele.

#2 Încearcă să previi alunecările și căderile

Un pas greșit pe podeaua udă în drum spre locul tău de la birou poate fi cauza unui accident de muncă. De aceea, curățarea sălilor de către personalul specializat este bine să nu se facă în prezența angajaților, nici măcar în cazul birourilor cu puține persoane, ci în afara orelor de program pentru a se preveni pe cât posibil riscul de alunecare.

#3 Păstrează orice obiect periculos în siguranță

Depozitate necorespunzător, cuțitele, foarfecele și alte obiecte ascuțite se pot transforma într-un pericol, nu neapărat prin modul în care sunt folosite, ci atunci când uiți de ele că sunt acolo.

#4 Gândește pe termen lung

Nu investi niciodată în echipament de slabă calitate nici măcar atunci când vine vorba de mobilier! Întotdeauna este bine să fii precaut și să cumperi doar mobilier care nu se deteriorează în timp, mai ales atunci în ceea ce privește scaunele de birou.

#5 Fă ordine și pune și pe cei din jur să facă

Păstrarea ordinii și a curățeniei este foarte importantă atât pentru siguranța ta, cât și a celor din jur. Dezordinea din birouri este unul din cele mai frecvente motive de accident, chiar dacă domeniul în care activezi nu implică utilizarea materialelor și substanțelor periculoase.

#6 Ai grijă de lucrurile din bucătărie

Dacă biroul companiei tale este dotat cu o bucătărie sau loc de preparat cafeaua, asigură-te că folosirea acestuia se face cu responsabilitate de către absolut toți angajații. Fie că este vorba de un aragaz tradițional sau de o plită electrică, astfel de electrocasnice reprezintă un pericol mai mare atunci când sunt utilizate la comun, decât pe cont propriu, într-o gospodărie.

#7 Asigură echipamentul de protecție corespunzător

Sunt puține cazuri, dar există și companii în care curățenia la locul de muncă se face de către fiecare angajat în parte, pentru că nu există fonduri sau nu este necesară angajarea unui serviciu extern. Dacă este și cazul companiei tale, în calitate de angajator asigură-te că pui la dispoziția celor cu astfel de sarcini echipament de protecție corespunzător pentru prevenirea alergiilor, dar și a contactului direct cu substanțele toxice.

#8 Creați un mediu de lucru prietenos

Indiferent de specificul muncii lor, angajaților trebuie să li se asigure un mediu de lucru curat unde să respire un aer bun, să stea la distanță de agenții patogeni și să nu fie expuși pericolelor. Iar pentru nerespectarea acestui minim necesar, un angajator poate fi tras la răspundere.

#9 Creează reguli pe care să le respecte toată lumea

Concepeți un regulament intern scris, pe care să-l cunoască toți angajații și pe care să-l respecte pentru a asigura un mediu de lucru fără pericole. De asemenea, odată ce l-ați întocmit și v-ați asigurat că toți salariații au luat la cunoștință conținutul său, nu ezitați să aplicați sancțiuni corespunzătoare pentru cei care nu-l respectă. Doar așa aveți posibilitatea de a preveni în cea mai mare parte orice tip de accident la locul de muncă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment