5 Sfaturi pentru a crea un mediu de lucru confortabil și productiv acasă

 

În contextul pandemiei cu COVID-19 lucrul de acasă a devenit o necesitate pentru o mulțime de companii românești. În cazul în care activitatea firmei se poate desfășura și în afara biroului, statul recomandă lucrul de acasă ca măsură de limitare a răspândirii infecției. Dar în timp ce unele persoane nici nu-și pot imagina să muncească de la birou, cele mai multe preferă compania colegilor, avantajele puse la dispoziție de superiori și nu în ultimul rând, confortul pe care îl au la serviciu. Pentru acestea din urmă, lucrul de acasă nu reprezintă șansa la o oră în plus de somn și la petrecerea unui timp mai îndelungat cu familia, ci o cauză a scăderii productivității și de aceea, cu gândul la ele, în acest articol, noi cei de la Euramis, o firmă de protecția muncii din București, am întocmit o listă cu cinci sfaturi ușor de pus în aplicare pentru crearea în propria locuință a unui mediu de lucru propice desfășurării activității din fișa postului.

 

Cum să lucrezi eficient de acasă?

Stabilește-ți un program și respectă-l

 

Când lucrezi de acasă este important ca cele opt ore de lucru de la birou să nu se transforme în douăsprezece ore muncite acasă. Din punct de vedere legal, angajatorul are dreptul să-ți controleze activitatea prin metodele stabilite de comun acord, dar per ansamblu, întregul proces nu se va mai desfășura ca atunci când ar fi fost în permanență cu ochii pe tine. Astfel, este important să-ți impui singur limite și să te încadrezi în timpul pe care l-ai fi lucrat și la serviciu. Dacă ți se pare mai practic, muncește în exact același interval orar ca și la birou, fără să te întinzi cu rezolvarea sarcinilor până noaptea târziu, deoarece la un moment dat vei ajunge să te extenuezi.

 

Amenajează-ți un spațiu de lucru

 

Chiar dacă poți să lucrezi din vârful patului sau stând comod pe un fotoliu sau o canapea, nu o face pentru că pe termen lung vei avea de pierdut. Dacă nu va mai exista nicio linie de demarcație între zona de lucru și cea de odihnă, de la un punct, îți va fi greu să te odihnești chiar și în propria locuință și nici în ceea ce privește munca nu vei avea mai mult spor. Așa că deși nu reușești întru totul, măcar parțial încearcă să-ți organizezi un spațiu de lucru la fel de confortabil ca la birou, care să nu te îndemne la moțăială, ci la îndeplinirea cât mai grabnică a sarcinilor.

 

Asigură-te că ai toate resursele necesare

 

Prin lege, angajatorul este obligat să-ți pună la dispoziție toate resursele necesare îndeplinirii sarcinilor de muncă la fel ca în cadrul sediului unde lucrai. De aceea, dacă în desfășurarea activităților tale îți lipsește un aparat ce poate fi transportat la tine acasă, nu ezita să discuți cu superiorii și această posibilitate. Indiferent de unde lucrezi, calitatea muncii tale trebuie să fie aceeași și de aceea este important să comunici mai departe nevoile pe care le ai.

 

Nu pierde legătura cu ceilalți colegi

 

Pentru că în perioada de lucru acasă să nu existe riscul de a pierde legătură cu ceilalți membri ai echipei, discutați și cădeți de comun acord asupra metodelor de comunicare. Mai ales dacă activitatea fiecăruia depinde de progresul colegilor, este foarte important să se stabilească cele mai eficiente căi de comunicare, dar și reguli pe care să le respecte toată lumea. De exemplu, pentru cele mai bune rezultate, se poate folosi o aplicație de tip calendar în care fiecare să scrie ce a făcut până la un anumit moment, dar și să poată verifica punctul în care se află colegii săi.

 

Ia pauze atunci când este cazul

 

Dacă la serviciu aveai o jumătate de oră sau o oră pauză de prânz, respectă această regulă și acasă. La început, ai putea fi tentat să sari pe aceste momente de delectare ca să termini mai repede și să ai mai mult timp liber după program. Dar productivitatea scade pe măsură ce obosești mai mult și de aceea, pentru a reuși în final să termini în timp util zi de zi, sfatul nostru este să respecți pauzele așa cum o făceai și la birou. Cu cât vei face mai puține schimbări în ceea ce privește modul de lucru cu care erai obișnuit, cu atât îți va fi mai ușor să muncești productiv și de acasă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment