În contextul pandemiei cu COVID-19 telemunca este o soluție viabilă la prevenierea răspândirii infecției și limitarea cazurilor de îmbolnăvire. Ca și concept, termenul telemuncă nu este nou pe piața muncii din România, el fiind reglementat ca regim de muncă în Legea nr. 81/2018, al cărui text a apărut publicat în Monitorul Oficial în Partea I, nr. 296 din data de 2 aprilie 2018.
Despre toate regulile pe care angajatorii și angajații lor trebuie să le respecte atunci când adoptă regimul de telemuncă vom vorbi în continuare, în acest articol compus de echipa Euramis, o firmă de protecția muncii din București, care îți poate oferi îndrumare și sfaturi de specialitate dacă vrei să implementezi telemunca la nivelul unei companii, sau dacă ești angajat și vrei să știi ce trebuie să faci pentru a lucra legal de la distanță.
Conform legii, telemunca este o formă de organizare a muncii prin care un salariat, în mod voluntar și regulat, cel puțin o dată pe lună, își îndeplinește sarcinile specificate în contractul său individual de muncă, de la distanță, dintr-un loc stabilit de comun acord împreună cu angajatorul său, folosindu-se de tehnologia informației și telecomunicațiilor. Spre deosebire de munca de acasă, telemunca diferă în principal prin faptul că angajatul respectiv nu este obligat să-și aleagă ca loc de desfășurare a activităților sale propria locuință, ci poate opta pentru orice alt spațiu în care dorește și are posibilitatea să-și îndeplinească îndatoririle sale de serviciu.
Un salariat care își desfășoară activitatea în regim de telemuncă este denumit în termeni legali telesalariat și pentru a lucra legal în acest mod, a încheiat împreună cu angajatorul său un act adițional la contractul individual de muncă în care se specifică: locul desfășurării activităților sale, durata, precum și modalitățile de verificare ale angajatorului în vederea îndeplinirii sarcinilor pe perioada implementării regimului de telemuncă.
Orice teleangajat are o serie de atribuții pe care trebuie să le îndeplinească în regim de telemuncă, într-un program de lucru de comun acord stabilit cu angajatorul său. Aceste atribuții, precum și programul în care ele se desfășoară, trebuie să fie în conformitate cu prevederile impuse de contractul individual de muncă, contractul colectiv de muncă, regulamentul intern al companiei, precum și condițiile legii în vigoare.
În regim de telemuncă, angajatorul poate solicita unui teleangajat cu normă întreagă de lucru să efectueze ore suplimentare de lucru, dar pentru ca totul să se desfășoare legal, teleangajatul trebuie să fie de acord cu acest program în scris.
Pentru a fi întocmit conform legii, un act adițional la contractul de muncă privind regimul de telemuncă, trebuie să conțină, toate informațiile de mai jos!
Corpul uman trebuie să-și mențină o temperatură constantă de sub 37-27.2°C pentru a fi sănătos.…
Suntem convinși că de multe ori, îți este greu să găsești timp pentru a acorda…
Căldură. Căldură peste tot. Este mult prea cald! Poate ți se pare că exagerăm, dar…
În calitate de specialiști în domeniul sănătății și siguranței în muncă, la Euramis - o…
Există nenumărate ocupații în întreaga lume, care mai de care mai provocatoare, mai satisfăcătoare, dar…
În capitală, temperaturile de afară deja au atins valori extreme pentru această perioadă, ceea ce…