Cât de importantă este planificarea pentru protecția sănătății și securității în muncă?

Pentru protecția sănătății și securității în muncă în cadrul unei socitetăți comerciale planificarea reprezintă o acțiune de maximă importanță. De fapt, în procesul de întocmire a unui plan eficient care să asigure sănătatea și securitatea în muncă planificarea poate fi privită ca primul pas.

 

Prin planificare, membrii responsabili cu sănătatea și securitatea în muncă a unei societăți comerciale trebuie în primul rând să pună în evidență principalele măsuri care trebuie luate înainte de demararea activităților comerciale. O planificare corespunzătoare contribuie la reducerea semnificativă a stresului din timpului desfășurării activităților de producție, vânzare, cumpărare etc., dar și la evitarea unor situații de criză cauzate de probleme apărute pe ultima sută de metri. cu alte cuvinte, planificarea elimină riscul adoptării unor planuri precare, soluții de moment, graba inutilă și alte situații care în general se transformă în sursa unor accidente de muncă.

 

Cum trebuie organizată și programată activitatea unei societăți comerciale?

 

Vom vorbi mai departe despre cele mai importante lucruri de care o societate comercială trebuie să țină cont în ceea ce privește planificarea activității sale. Dacă ai întrebări în legătură cu lucrurile prezentate în continuare sau îți dorești niște explicații mai detaliate, nu ezita să contactezi Euramis, o firmă de protecția muncii București capabil să-ți ofere suportul necesar în orice problemă legată de sănătatea și securitatea în muncă.

 

Când vorbim de organizare a activității unei societăți comerciale, ne referim în primul rând la resursele umane, echipamentele, instalațiile și alte elemente implicate în derularea activității firmei respective. Pe de altă parte, programarea se referă la programarea activității ținându-se cont de factorii externi, de cele mai multe ori aflați în afara ariei de control a persoanelor responsabile. Acești factori externi pot include, dar nu se limitează la: condițiile meteorologice, sezonul de producție, disponibilitatea mâinii de lucru, aglomerația formată pe drumurile publice etc.

 

În legătură cu resursele umane, o persoană responsabilă cu planificare trebuie să țină cont de aptitudinile necesare pentru îndeplinirea în condiții optime și la randament maxim a fiecărei activități; disponibilitatea lucrătorilor care pot îndeplini activitățile în cauză; programul de lucru; pauzele de odihnă și pauzele de masă precum și rotația schimburilor sau a locurilor de muncă.

 

Pentru muncitorii companiei trebuie, în funcție de obiectul de activitate al firmei, trebuie să se pună la dispoziție următoarele facilități: o sursă de apă potabilă, toalete și instalații sanitare, hrană precum și spații special amenajate pentru servirea acesteia, mijloace de transport și telecomunicații etc.

 

Când vine vorba de echipament, trebuie să se identifice mai întâi uneltele și mașinile necesare, precum și echipamentul adecvat de protecție. Apoi, trebuie să se verifice starea de funcționare a fiecărui bun în parte. În anumite cazuri, de asemenea este necesară organizarea transportului echipamentului utilizat de la depozit către locul unde se desfășoară activitatea firmei respective, precum și încheierea unui contract cu un operator autorizat.

 

Pentru asigurarea celor mai bune condiții de muncă, responsabilii cu sănătatea și securitatea într-o companie trebuie să se gândească la următoarele probleme și să le găsească rezolvarea acolo unde este cazul:

 

  • este un loc de muncă fix?
  • cât de frecvent trebuie să se deplaseze lucrătorii pentru a-și îndeplini sarcinile de muncă?
  • în ce măsură este familiarizat cu mediul de lucru fiecare lucrător în parte?
  • dacă este vorba de muncă pe teren, mediul de lucru al companiei respective prezintă caracteristici periculoase precum: existența stâncilor, a pantelor abrupte, a lacurilor, a zonelor mlăștinoase, a terenului accidentat ș.a.m.d.?
  • în munca agricolă, cât de accesibilă este exploatația pentru fiecare lucrător în parte?

 

Programarea activităților unei companii trebuie să se facă în funcție de:

 

  • condițiile meteorologice capabile să influențeze buna desfășurare a activităților ca de exemplu: temperaturile extreme, vizibilitatea, radiațiile solare etc.
  • sezon cu tot ceea ce implică acest concept;
  • perioada în care există lumină naturală dacă vorbim de domenii precum: domeniul construcțiilor, turism, agricultură etc.

 

Un plan bine pus la punct trebuie să se bazeze de asemenea pe modul de gestionare a situațiilor de urgență, posibilitățile de comunicare în cazul unui pericol, precum și posibilitățile de transport sau evacuare atunci când este cazul.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment