Potrivit legislației, accidentele de muncă reprezintă vătămarea violentă a organismului sau intoxicația acestuia în timpul procesului de muncă sau în momentul îndeplinirilor unor sarcini de muncă. Pentru ca o vătămare sau o intoxicație să poată fi considerată accident de muncă, aceasta trebuie să conducă la o perioadă de incapacitate de muncă de cel puțin 3 zile calendaristice, la invaliditate sau la deces.
Pe baza prevederilor legale actuale, accidentul de muncă este acel eveniment care a condus la vătămarea sau decesul unei persoane în timp ce aceasta își desfășura sarcinile de muncă sau alte îndatoriri de serviciu. Este considerat accident de muncă și situația în care o persoană dispare în timpul programului de lucru sau este implicate într-un accident de circulație. Dacă unul din angajații tăi s-a confruntat cu un eveniment neplăcut care a condus la o incapacitate de muncă de minim 3 zile calendaristice și nu știi dacă evenimentul respectiv poate fi încadrat ca accident de muncă sau nu, atunci cel mai bine ar fi să iei legătura cu o firmă de protecția muncii București, să explici pe larg situația și să afli o părere avizată.
În cazul în care într-un accident de muncă sunt implicate și alte lucrători din alte companii, atunci tu, în calitate de manager sau patron, trebuie să comunici angajatorilor acestora situația în care s-a produs evenimentul respectiv.
Dacă este vorba de accidente de circulație produse pe drumuri publice și soldate cu victime din care fac parte și angajați care în momentul respectiv îndeplineau niște îndatoriri de serviciu, atunci poliția rutieră trebuie să comunice evenimentul respectiv la inspectoratul teritorial de muncă din județul pe raza căruia s-a produs accidentul.
Accident de muncă se mai consideră și orice fel de acțiune, întreprinsă din proprie inițiativă pentru salvarea unei vieți omenești sau pentru a împiedica un eveniment neplăcut să aibă loc și care are ca rezultat un deznodământ nefast.
Ca să declari un accident de muncă trebuie să oferi următoarele informații:
În cazul producerii unui accident de muncă, angajatorul trebuie să se asigure că starea de fapt rezultată din producerea accidentului se păstrează neschimbată până în momentul în care primește acordul modificării acesteia din partea organelor de cercetare, dar asta doar în cazul în care menținerea acestei stări nu poate cauza și alte accidente de muncă.
Dacă pe de altă parte este necesară modificarea stării în care s-a produs accidentul de muncă, atunci trebuie făcute fotografii sau schițe la locul în care s-a produs accidentul și trebuie identificate sau ridicate obiectele care poartă pe ele urmele accidentului respectiv.
În cazul oricărei intervenții asupra stării de fapt a evenimentului, angajatorul sau reprezentantul său legal trebuie să întocmească un proces-verbal, pe propria răspundere, în care să menționeze toate modificările pe care le-a realizat asupra stării de fapt.
Scopul cercetării care are loc ulterior este de a stabili cauzele accidentului, împrejurările care au dus la înfăptuirea acestora, reglementările încălcate sau măsurile care trebuie adoptate pentru prevenirea accidentelor similare pe viitor.
Corpul uman trebuie să-și mențină o temperatură constantă de sub 37-27.2°C pentru a fi sănătos.…
Suntem convinși că de multe ori, îți este greu să găsești timp pentru a acorda…
Căldură. Căldură peste tot. Este mult prea cald! Poate ți se pare că exagerăm, dar…
În calitate de specialiști în domeniul sănătății și siguranței în muncă, la Euramis - o…
Există nenumărate ocupații în întreaga lume, care mai de care mai provocatoare, mai satisfăcătoare, dar…
În capitală, temperaturile de afară deja au atins valori extreme pentru această perioadă, ceea ce…