În general, obligația tuturor angajatorilor din România este să asigure sănătatea și securitatea angajaților. Pentru a-și atinge obiectivul într-un timp cât mai scurt, colaborarea cu o firmă de protecția muncii din București este întotdeauna o soluție ideală.
Însă, în această perioada în care ne confruntăm cu o situație fără precedent, angajatorii au alte câteva obligații importante. Ei trebuie să:
De asemenea, aceștia trebuie să ia o serie de măsuri speciale de protecție pentru a limita răspândirea infecției cu coronavirus ( COVID 19) în rândul angajaților care lucrează în birouri deschise (open space).
Măsurile pe care angajatorii trebuie să le ia pentru ca angajații din birourile open space să își poată desfășura activitatea în deplină siguranță, sunt prevăzute în Ordinul nr.1731/832/2020 al Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri.
Potrivit acestui ordin, angajatorii au obligația de a:
Dincolo de aceste măsuri speciale, angajatorii au obligația de a furniza angajaților informații adecvate despre pericolele pentru sănătate pe care le comportă munca lor.
De asemenea, este important să consulte angajații cu privire la aspectele aferente Sănătății și Securității în Muncă (SSM) din activitatea lor.
În caz de necesitate și în măsura în care este posibil acest lucru, angajatorii ar trebui să pună la dispoziția angajaților echipamente de muncă personale corespunzătoare sigure, necesare prestării muncii, fără costuri pentru lucrător.
De asemenea, este foarte important ca fiecare angajator să fie la curent cu cele mai recente politici sau directive adoptate de autoritățile naționale sau locale, care ar putea solicita angajatorilor să respecte anumite practici sau aranjamente de muncă, cum ar fi telemunca.
În plus, dacă un angajat începe să se simtă rău și prezintă simptome precum febră, oboseală și tuse uscată, dureri în gât şi de altă natură, nas înfundat, eliminări nazale, diaree, acesta trebuie sfătuit să urmeze recomandările autorității naționale sau locale de sănătate și să solicite asistență medicală urgentă, dacă există suspiciuni că a contractat virusul COVID-19.
Pentru orice angajator, sănătatea și siguranța personalului și a celor cu care aceștia intră în contact trebuie să constituie o prioritate. Aceasta este abordorea pe care trebuie o adopte angajatorii pentru a asigura sănătatea și securitatea angajaților, care pot fi expuși la COVID-19.
În cazul în care angajații s-au infectat cu COVID-19, aceștia trebuie să beneficieze de concediul medical, dacă trebuie să își ia liber de la serviciu din cauza coronavirusului (COVID-19). Bineînțeles, angajații au dreptul la concedii medicale plătite (inclusiv pentru spitalizare), în conformitate cu legislația, termenii și condițiile aplicabile în contractul individual sau contractul colectiv de muncă.
Nimic nu este mai important în această perioadă dificilă decât menținerea unui loc de muncă și a unui mediu sigur și sănătos atât pentru angajatori, cât și pentru angajați.
Corpul uman trebuie să-și mențină o temperatură constantă de sub 37-27.2°C pentru a fi sănătos.…
Suntem convinși că de multe ori, îți este greu să găsești timp pentru a acorda…
Căldură. Căldură peste tot. Este mult prea cald! Poate ți se pare că exagerăm, dar…
În calitate de specialiști în domeniul sănătății și siguranței în muncă, la Euramis - o…
Există nenumărate ocupații în întreaga lume, care mai de care mai provocatoare, mai satisfăcătoare, dar…
În capitală, temperaturile de afară deja au atins valori extreme pentru această perioadă, ceea ce…