Blog

Cum procedează cei mai buni manageri din lume pentru a-și motiva angajații?

Să aibă angajați motivați și productivi este visul oricărui manager. Cine nu își dorește ca oamenii săi să vină la serviciu de plăcere și să mai și muncească pentru compania lui ca și cum ar munci pentru afacerile personale. Dar ei bine, nu toată lumea este la fel de talentată atunci când vine vorba de metode de motivare. Unii manageri se pricep mai bine să-și motiveze angajații, în timp ce alții au nevoie de sugestii și puțin ajutor. Tocmai de aceea noi, echipa Euramis, o firmă de protecția muncii București, am făcut puțin research și am căutat să înțelegem care sunt cele mai bune metode de motivare, adunând informațiile găsite într-o listă curpinzătoare. Și iată ce a ieșit!

Tehnici și metode de motivare a angajaților

#1 Implementarea politicii open-door

Politica open-door se referă la a acorda permisiune membrilor personalului să vorbească deschis, să discute și să-și exprime ideile, părerile și nemulțumirile. Ca manager este de datoria ta să faci tot posibilul să acorzi tuturor aceleași șanse în ceea ce privește libera exprimare și să înțelegi că doar prin comunicare deschisă se pot soluționa micile probleme, înainte să se transforme într-un obstacol greu de depășit.

#2 Lăudarea fiecărei fapte remarcabile

Arată angajaților tăi că-ți pasă și în primul rând că existența lor nu trece neobservată pentru tine și laudă-i cu orice ocazie. Laudă-i în primul rând pentru rezultatele lor pozitive obținute în cadrul companiei tale, dar și pentru evenimente din viața lor pentru care merită laudă. De exemplu, laudă-i dacă s-au căsătorit sau dacă li s-a născut un copil și chiar sărbătorește alături de ei aceste evenimente importante organizându-le mini petreceri în timpul pauzelor de prânz sau oferindu-le mici atenții.

#3 Adoptarea unei poziții ferme, dar corecte

Dacă ești managerul sau patronul unei companii, atunci ai dreptul să decizi locul și data unei întâlniri sau alte lucruri importante de acest fel, iar angajații tăi trebuie să respecte deciziile luate de tine. Dar pe de altă parte, oricât de mult ai încerca să planifici fiecare eveniment, există și cazuri în care neprevăzutul te obligă să amâni sau chiar să anulezi promisiunile făcute angajaților și atunci ca să le demonstrezi că ești un manager ferm, dar echitabil, trebuie să-ți calci pe orgoliu și să îți ceri scuze personal pentru neplăcerile cauzate. Nu îți trata niciodată angajații ca niște roboței programați să lucrezi pentru tine în orice condiții, ci ca pe niște parteneri de afaceri, pe care trebuie să-i respecți la fel cum o faci cu partenerii tăi reali.

#4 Cunoașterea părerilor angajaților

Știai că o mulțime de oameni care renunță la locul lor de muncă o fac pentru că nu sunt luați în seamă de superiori și nu sunt tratați cu respectul pe care consideră că-l merită. Chiar și un angajat de pe o poziție entry-level poate avea opinii foarte valoroase cu privire le modul în care merg lucrurile în firmă și dacă în calitate de manager îți faci timp să-l asculți, s-ar putea să câștigi două lucruri foarte importante. În primul rând, câștigi empatia angajatulu tău și mulțumirea lui pentru că l-ai ascultat, iar în al doilea rând s-ar putea să primești un feedback atât de prețios, încât pe baza lui să-ți dezvolți și afacerea.

#5 Crearea de noi poziții motivante și atractive

Chiar și într-o companie mică întotdeauna trebuie să existe o poziție mai bună, un loc de muncă la care angajații să poată aspira și pentru care să muncească mai mult ca s-o obțină. Iar cel care trebuie să se gândească la cum arată și ce poate oferi un astfel de loc de muncă ești tu, managerul sau patronul firmei respective. Oricât de bine ți-ai trata angajații și oricât de sincer i-ai aprecia, să știi că cei mai buni și mai ambițioși dintre ei sunt deja pe picior de plecare odată ce au ajuns pe o poziție din vârf și nu mai există nimic nou la care să poată să aspire. Așa că, gândește-te mereu nu doar la ce să oferi mai mult, ci și la ce ar putea face angajații tăi ca să merite mai mult. Și din nou, va fi spre folosul amândurora!

Paraicu Adrian

Sef serviciu extern SSM

Postari Recente

Cum recunoaștem primele semne ale insolației și ce trebuie să facem pentru a o evita?

Corpul uman trebuie să-și mențină o temperatură constantă de sub 37-27.2°C pentru a fi sănătos.…

7 months In urma

Cum să-ți protejezi sănătatea mintală la locul de muncă

Suntem convinși că de multe ori, îți este greu să găsești timp pentru a acorda…

7 months In urma

Cum să eviți supraîncălzirea corpului și insolația pe timp de vară?

Căldură. Căldură peste tot. Este mult prea cald! Poate ți se pare că exagerăm, dar…

7 months In urma

Cele mai comune boli profesionale cu care se confruntă lucrătorii în ziua de azi

În calitate de specialiști în domeniul sănătății și siguranței în muncă, la Euramis - o…

7 months In urma

Topul celor mai periculoase locuri de muncă din lume în anul 2024

Există nenumărate ocupații în întreaga lume, care mai de care mai provocatoare, mai satisfăcătoare, dar…

7 months In urma

Cum să faci față căldurii atunci când lucrezi afară, în aer liber?

În capitală, temperaturile de afară deja au atins valori extreme pentru această perioadă, ceea ce…

7 months In urma