Protectia muncii

Care este spațiul minim pe care trebuie să-l aloci biroului unui angajat pentru ca acesta să se simtă confortabil?

Care este spațiul minim pe care trebuie să-l aloci biroului unui angajat pentru ca acesta să se simtă confortabil?

Sunteți antreprenor și căutați biroul perfect pentru dumneavoastră și angajații firmei? În acest articol vom discuta despre diferite aspecte legate de spațiul pentru birou al angajaților dumneavoastră și ce trebuie să faceți pentru ca aceștia să se simtă confortabil și să fie productivi.

După ce ați găsit locația potrivită pentru amenajarea birourilor firmei pe care o dețineți, următorul pas este să vă decideți dacă veți oferi angajaților un birou de tip cubicle sau open space. În cazul în care firma are vechime pe piață și angajații vă sunt alături de ceva timp, puteți hotărî împreună cu ei cea mai bună metodă de împărțire a spațiului prin discuții directe sau chestionare. Pe de altă parte, dacă este vorba de o firmă nou înființată, ceea ce trebuie să faceți este să analizați avantajele și dezavantajele fiecărui tip de spațiu în parte.

  • Birourile de tip cubicle

Când spațiul de care dispune firma dumneavoastră nu este îndeajuns de generos încât să puteți oferi fiecărui angajat sau fiecărei echipe câte un birou separat, puteți să fragmentați spațiul folosindu-vă de trei pereți de o înălțime medie care să ofere intimitatea necesară desfășurării activităților.

Conceptul de cubicle a apărut în anii ‘60 și a fost propus ca o idee inovatoare de către designer-ul Robert Propst de la compania Herman Miller. Prin ideea sa, Robert Propst oferea o soluție flexibilă și extrem de versatilă pentru antreprenorii care doreau să ofere fiecăruia din angajați un birou separat. Mai mult, studiile ulterioare au dovedit faptul că angajații care lucrează în birouri de tip cubicle sunt mult mai productivi decât cei care își desfășoară activitatea în spații complet închise sau la polul opus, fără pereți.

Pentru birourile de tip cubicle nu este nevoie să vă faceți griji în legătură cu spațiul pe care îl distribuiți fiecărui angajat în parte deoarece și dacă veți construi pereții astfel încât să încadreze doar un birou obișnuit cu lungime de 120 de cm, le rămâne destul spațiu liber în spate astfel încât să nu se simtă sufocați.

  • Birourile open space

În ultimii ani, mai ales antreprenorii tineri exprimă o deschidere evidentă față de ideea de birou open space. În special când este vorba de start up-uri, lor le place comunicarea eficientă și bineînțeles circulația rapidă a informației pentru ca orice problemă să poată fi rezolvată în cel mai scurt timp posibil. Dar cu toate acestea, potrivit sondajelor efectuate în cadrul locurilor de muncă ce oferă birouri de tip open space, angajați din toată lumea și-au exprimat nemulțumirea față de lipsa de intimitate.

Când barierele fizice sunt eliminate, există riscul de a se crea haos și confuzie, mai ales în cazul în care obiectul de afaceri al firmei depinde în mod direct de comunicarea verbală cu clienții. În cazul call center-urilor de exemplu, este foarte greu să te concentrezi când ești înconjurat de o mulțime de oameni care vorbesc toți în același timp.

Zgomotul poate afecta considerabil productivitatea muncii și deși în cazul birourilor open space nu se pune problema de lipsa spațiului, se cere crearea unor locuri de odihnă și relaxare unde să se acorde șansa angajaților de a fi singuri măcar în timpul pauzelor.

Cum poți asigura cele mai bune condiții de muncă pentru angajații tăi?

Nu este simplu să oferiți fiecărui angajat tot ce are nevoie pentru a se simți motivat la locul de muncă. Dar nici nu trebuie să căutați să rezolvați fiecare problemă pe cont propriu. Când vine vorba de bunăstarea angajaților, o firmă de protecția muncii din București nu numai că vă poate ajuta cu tot ce înseamnă birocrație și măsuri de siguranță pentru menținerea sănătății angajaților, dar vă poate și consilia oferindu-vă sugestii și soluții la problemele cu care vă confruntați.

Spațiul de lucru este un element extrem de important pentru fiecare angajat. Dar indiferent de modul în care alegeți să împărțiți biroul, există metode prin care să vă faceți angajații să se simtă confortabil. Pur și simplu nu s-a descoperit încă arhitectura biroului ideal. Și indiferent de ce alegeți întotdeauna va exista loc de mai bine. Dar cu suportul necesar, cu siguranță veți găsi de fiecare dată o cale de a vă face angajații mai fericiți.

Paraicu Adrian

Sef serviciu extern SSM

Postari Recente

Cum recunoaștem primele semne ale insolației și ce trebuie să facem pentru a o evita?

Corpul uman trebuie să-și mențină o temperatură constantă de sub 37-27.2°C pentru a fi sănătos.…

7 months In urma

Cum să-ți protejezi sănătatea mintală la locul de muncă

Suntem convinși că de multe ori, îți este greu să găsești timp pentru a acorda…

7 months In urma

Cum să eviți supraîncălzirea corpului și insolația pe timp de vară?

Căldură. Căldură peste tot. Este mult prea cald! Poate ți se pare că exagerăm, dar…

7 months In urma

Cele mai comune boli profesionale cu care se confruntă lucrătorii în ziua de azi

În calitate de specialiști în domeniul sănătății și siguranței în muncă, la Euramis - o…

7 months In urma

Topul celor mai periculoase locuri de muncă din lume în anul 2024

Există nenumărate ocupații în întreaga lume, care mai de care mai provocatoare, mai satisfăcătoare, dar…

7 months In urma

Cum să faci față căldurii atunci când lucrezi afară, în aer liber?

În capitală, temperaturile de afară deja au atins valori extreme pentru această perioadă, ceea ce…

7 months In urma