Blog

Când trebuie un angajator să apeleze la cadrul tehnic specializat în prevenirea și stingerea incendiilor?

Când trebuie un angajator să apeleze la cadrul tehnic specializat în prevenirea și stingerea incendiilor?

Un incendiu este o situație care te ia întotdeauna pe nepregătite, dar care din fericire este foarte simplu de rezolvat și de cele mai multe ori chiar de evitat. Pentru această capacitate este foarte importantă colaborarea cu un cadru tehnic specializat în prevenirea și stingerea incendiilor, care să aibă grijă de siguranța ta ca angajator și a celor din jur.

 

Legat de siguranța și protecția muncii, atât în ceea ce îi privește pe angajați, cât și pe angajator, proverbul paza bună trece primejdia rea ar trebui să stea la baza oricărei acțiuni, deoarece atitudinea asumată și responsabilă poate salva vieți.

 

Prevenirea și stingerea incendiilor se bazează pe un cadrul legal, cadru compus din informații , activități speciale, măsuri și mijloace de protecție, toate adoptate în numele evitării pericolelor.

 

Când este momentul potrivit să angajezi un cadru tehnic specializat în prevenirea și stingerea incendiilor?

 

Angajarea unui cadru tehnic specializat în prevenirea și stingerea incendiilor este o măsură obligatorie, ce cade în responsabilitatea angajatorului, dacă situația sa se încadrează într-una din situațiile de mai jos:

 

  • Deține un imobil ca cele de mai jos și are angajați care își desfășoară activitatea în acest spațiu:

 

  • clădiri care fac parte din categoria A, a construcțiilor de importanță excepțională, o categorie din care fac parte ansambluri sau monumente de cult, precum și monumente arhitecturale înscrise în patrimoniul cultural mondial, sau clădiri cu un risc de producere al incendiilor foarte crescut, cum ar fi reactoarele nucleare sau clădirile amplasate în zone foarte populate;
  • spații comerciale cu suprafețe întinse, mai mari de 1000 de metri pătrați;
  • hoteluri și spații de cazare amenajate cu săli de mese al căror număr de locuri este mai mare de 200;
  • săli de teatru cu un număr de locuri mai mare de 200;
  • săli de spectacol sau de activități sportive cu un număr de locuri mai mare de 600;
  • săli în care se efectuează servicii de îngrijire medicală a bolnavilor, unde numărul de paturi este mai mare de 100.

 

  • Dacă are angajați la firma sa un număr mai mare de 50 de salariați care își desfășoară sarcinile de lucru în imobile în care riscul de incendiu este unul crescut.

 

Cum își poate gestiona un antreprenor activitatea comercială dacă se află într-una din situațiile amintite mai sus?

 

Pentru angajatorii care se regăsesc într-una sau mai multe din situațiile prezentate mai sus, legea oferă două opțiuni la fel de bune pentru prevenirea și sitngerea incendiilor.

 

În primul rând, un astfel de angajator are dreptul și posibilitatea să colaboreze cu un cadru tehnic specializat și autorizat de organele competente în scopul prevenirii și stingerii incendiilor. Iar în al doilea rând, dacă prima soluție nu i se potrivește, poate să delege un salariat care să îndeplinească toate atribuțiile cadrului tehnic specializat, cu condiția să specifice în fișa postului acestuia și sarcinile care trebuie îndeplinite.

 

Cadrul tehnic autorizat în prevenirea și stingerea incendiilor sau salariatul cu această responsabilitate, în funcție de caz, trebuie să îndeplinească o serie de sarcini speciale, despre care vom discuta pe larg în rândurile de mai jos.

 

Ce atribuții are cadrul tehnici autorizat în prevenirea și stingerea incendiilor?

 

În concordanță cu Legea nr. 307/2006 ce reglementează atribuțiile cadrului tehnic responsabil pentru prevenirea și stingerea incendiilor, personalul însărcinat astfel are următoarele obligații:

 

  • dezvoltarea și perfecționarea unui sistem de organizare a activității la nivel de companie care să promoveze măsurile și mijloacele adoptate în vederea stingerii incendiilor;
  • familiarizarea cu legislația în domeniul prevenirii și stingerii incendiilor și aplicarea măsurilor legale impuse de aceasta;
  • verificarea periodică, an de an, a echipamentelor achiziționate și utilizate în vederea prevenirii și stingerii incendiilor;
  • compunerea de programe cu scop informativ și educațional destinate angajaților din cadrul unei instituții.

 

Pentru mai multe informații legate de cadrul legal al prevenirii și stingerii incendiilor, precum și pentru alte detalii legate de colaborarea cu autoritățile din domeniul apărării împotriva incendiilor, este important ca în calitate de angajator să vă consultați cu o ‌‌firmă‌ ‌de‌ ‌protecția‌ ‌muncii‌ ‌din‌ ‌București care să vă ajute să fiți mereu la curent cu tot ceea ce este legat de domeniul siguranței și protecției în muncă.

 

Paraicu Adrian

Sef serviciu extern SSM

Postari Recente

Cum recunoaștem primele semne ale insolației și ce trebuie să facem pentru a o evita?

Corpul uman trebuie să-și mențină o temperatură constantă de sub 37-27.2°C pentru a fi sănătos.…

7 months In urma

Cum să-ți protejezi sănătatea mintală la locul de muncă

Suntem convinși că de multe ori, îți este greu să găsești timp pentru a acorda…

7 months In urma

Cum să eviți supraîncălzirea corpului și insolația pe timp de vară?

Căldură. Căldură peste tot. Este mult prea cald! Poate ți se pare că exagerăm, dar…

7 months In urma

Cele mai comune boli profesionale cu care se confruntă lucrătorii în ziua de azi

În calitate de specialiști în domeniul sănătății și siguranței în muncă, la Euramis - o…

7 months In urma

Topul celor mai periculoase locuri de muncă din lume în anul 2024

Există nenumărate ocupații în întreaga lume, care mai de care mai provocatoare, mai satisfăcătoare, dar…

7 months In urma

Cum să faci față căldurii atunci când lucrezi afară, în aer liber?

În capitală, temperaturile de afară deja au atins valori extreme pentru această perioadă, ceea ce…

7 months In urma