În legislația SSM (securitate și sănătate în muncă) se stipulează că angajatorii sunt obligați să constituie CSSM (Comitetul de securitate și sănătate în muncă) în unități în care lucrează cel puțin 50 de angajați, inclusiv cu capital străin, care își desfășoară activitatea pe teritoriul României. Angajatorii sunt obligați să facă acest lucru pentru a asigura consultarea și participarea salariaților la elaborarea, fundamentarea și aplicarea deciziilor în domeniul protecției muncii.
Dacă angajații își desfășoară activitatea în condiții grele, riscate, care le pot pune viața în pericol, inspectorul de muncă poate impune angajatorilor să organizeze un comitet de securitare și sănătate în muncă chiar dacă în unitatea sa lucrează mai puțin de 50 de persoane.
Dacă angajații lucrează în unități dispersate teritorial, există posibilitatea de a se înființa mai multe comitete de securitate și sănătate în muncă. Numărul acestora se stabilește prin contractul colectiv de muncă aplicabil.
Modul de funcționare a unui comitet de securitate și sănătate în muncă se stabilește printr-un regulament propriu de funcționare.
Comitetul de securitate şi sănătate în muncă are rolul de a coordona măsurile de securitate şi sănătate în muncă chiar şi în cazul activităţilor ce se desfăşoară temporar, cu o durată mai mare de 3 luni.
El este format din:
-angajator sau reprezentant legal (Președintele Comitetului)
-reprezentați ai angajatorului cu atribuții în SSM
-reprezentanți ai lucrătorilor cu atribuții în SSM
-Medic de Medicina Muncii
-lucrător desemnat SSM (Inspectorul SSM)-deține și funcția de secretar al CSSM
Obligațiile angajatorului cu privire la Comitetul de securitate și sănătate în muncă:
în muncă cel puțin o dată pe trimestru și ori de câte ori este necesar. În cazul în care activitatea presupune riscuri mari de accidentare și îmbolnăvire profesională, angajatorul trebuie să întrunească Comitetul ori de câte ori este nevoie.
Atribuțiile Comitetului de securitate si sănătate în muncă:
În concluzie Comitetul de securitate și sănătate în muncă este Cadrul Democratic în care reprezentanții lucrătorilor pot comunica, pot sesiza orice aspect care vizează securitatea și sănătatea la locul de muncă, condițiile de muncă, echipamente de muncă și protecție, etc.
Toate prevederile de mai sus sunt cuprinse în legislația specifică SSM, în special în Legea 319/2006 și a HG 1425/2006, ambele cu modificări și completări.
Este cadrul în care se fundamentează deciziile pentru stabilirea unui plan concret de acțiune și se monitorizează realizarea acestui plan cu scopul eliminării/reducerii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională.
Pentru mai multe informații despre activitatea de securitate și sănătate în muncă, luați legătura cu Euramis Consulting, firma cu 20 de ani de experiență în protecția și securitatea muncii. Echipa acestei firme este parte a soluției în efortul de a asigura securitatea și sănătatea în muncă a angajaților dvs.
Euramis Consulting acordă asistență tehnică pentru desfășurarea eficientă a ședințelor acestui Comitet, având un punct de vedere imparțial în ceea ce privește luarea deciziilor în domeniul SSM (securitate și sănătate în muncă) și SU (situații de urgență).
Corpul uman trebuie să-și mențină o temperatură constantă de sub 37-27.2°C pentru a fi sănătos.…
Suntem convinși că de multe ori, îți este greu să găsești timp pentru a acorda…
Căldură. Căldură peste tot. Este mult prea cald! Poate ți se pare că exagerăm, dar…
În calitate de specialiști în domeniul sănătății și siguranței în muncă, la Euramis - o…
Există nenumărate ocupații în întreaga lume, care mai de care mai provocatoare, mai satisfăcătoare, dar…
În capitală, temperaturile de afară deja au atins valori extreme pentru această perioadă, ceea ce…