- Să reducem pe cât posibil suferinţa umană cauzată de accidentele de muncă, boli profesionale, incendii şi alte evenimente nedorite, prin evitarea riscurilor, evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate, combaterea riscurilor la sursă, adaptarea muncii la om, adaptarea la progresul tehnic.
- Să consiliem clienţii pentru conformare cu cerinţele legale aplicabile cu costuri minime, ştiind că investind în prevenire înseamnă câştig asigurat pe termen lung.
- Vrem să facem din EURAMIS o marcă a profesionalismului şi seriozităţii, un partener pe care să-l dorească oricine, o marcă recunoscută atât pe plan naţional cât şi in Europa.
- Vrem să construim o echipă puternică, cu specialişti în protectia muncii promovaţi pe criterii de reală performanţă, care înţeleg viaţa ca un proces de învăţare şi îmbunătăţire continuă.
- Vrem să ne dăm tot concursul pentru ca ratele de deces, vătămare şi îmbolnăviri profesionale să scadă în continuare.
De ce avem nevoie de un serviciu extern competent de protectia muncii?
Gestionarea activitatilor de securitate si sanatate la locul de munca aduce atat beneficii pentru salariati, cat si pentru performanta si profitabilitatea afacerii. Toata lumea, de la lucratorii individuali, companii, pana la sistemele nationale de sanatate pierd atunci cand activitatile de protectia muncii sunt neglijate.
Servicii de protectia muncii interne sau externalizate?
Angajarea unui specialist in protectia muncii este, de obicei, o varianta costisitoare, dar pe care inca multi angajatori prefera sa-l faca, in loc sa profite de alte variante posibile, mai avantajoase. Varianta alternativa cea mai profitabila consta in externalizarea serviciilor de protectia muncii, adica – o firma specializata si acreditata in acest domeniu – sa se ocupe de toate activitatile de SSM si SU ale firmei.
Avantajele externalizarii serviciilor de protectia muncii
Organizarea si conducerea activitatii de protectia muncii este preluata de firma prestatoare se platesc serviciile prestate, si nu orele de munca din luna respectiva asigurarea continuitatii serviciilor de SSM si SU prin simplu fapt ca firma externa nu intra in concediu, nu se imbolnaveste, iar o eventuala fluctuatie de personal in cadrul firmei de protectia muncii nu va fi resimtita de firma client.
Cand avem nevoie de servicii externe de protectia muncii?
Conform art. 29 si 18 (3) din HG 1425/2006 – Norme metodologice de aplicare a prevederilor legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, se specifica urmatoarele: Angajatorul apeleaza la servicii externe: „in cazul in care lucratorii desemnati/ serviciul intern de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu”.
Beneficiile serviciilor competente de protectia muncii
Serviciile slabe de SSM aduc costuri suplimentare companiilor, pe cand firmele cu standarde mai inalte privind securitatea si siguranta in munca sunt de succes si durabile, sustenabile.