In interiorul cladirii in care ne desfasuram activitatea avem drept chiriasi o alta firma. Practic, folosim la comun cladirea. O fisa de instruire colectiva combinata SSM-SU-protectia mediului, facuta anual tuturor angajatilor “chiriasi”, ce contine reguli generale de respectat in interiorul acestei cladiri este de ajuns din punct de vedere a indatoririlor responsabilului SSM din firma care inchiriaza?
Atunci cand in acelasi loc de munca isi desfasoara activitatea lucratori din mai multe intreprinderi si/sau unitati, angajatorii acestora au urmatoarele obligatii in domeniulsecuritatii si sanatatii in munca:
1) sa coopereze in vederea implementarii prevederilor privind securitatea, sanatatea si igiena in munca, luand in considerare natura activitatilor;
2) sa isi coordoneze actiunile in vederea protectiei lucratorilor si prevenirii riscurilor profesionale, luand in considerare natura activitatilor;
3) sa se informeze reciproc despre riscurile profesionale;
4) sa informeze lucratorii si/sau reprezentantii acestora despre riscurile profesionale.
Obligatiile privind apararea impotriva incendiilor difera in functie de calitatea detinuta in cadrul unei institutii, respectiv administrator sau conducator al ei, utilizator sau salariat. Daca sunteti administrator al unei cladiri, aveti printre obligatii si pe aceea de a stabili, prin dispozitii scrise, responsabilitatile si modul de organizare pentru apararea impotriva incendiilor in unitatea pe care o administrati, sa le actualizati atunci cand apar modificari si sa le aduceti la cunostinta salariatilor, utilizatorilor si oricaror persoane interesate.
Prin urmare, “o fisa de instruire colectiva combinata SSM-SU-protectia mediului, facuta anual tuturor angajatilor “chiriasi”, ce contine reguli generale de respectat in interiorul acestei cladiri” nu este suficienta nici din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, nici din cel al apararii impotriva incendiilor.