Cursuri protectia muncii

 

Pentru oricine are o afacere sau se gandeste sa demareze startul intr-o afacere, primele ganduri sunt la activitatile pe care le vor desfasura la locul de munca, atmosfera creata in colectiv, lucrul cu echipamente si utilaje performante, clienti multumiti si satisfăcuții de produsele si serviciile primite.

Chiar daca nu dorim sa punem raul in fata, realitatea este că exista o serie de riscuri care va pot ameninta integritatea afacerii, brandul si reputatia in randul consumatorilor. Suna dur, insa un management ineficient al riscurilor de producere a accidentelor si incidentelor la locul de munca, lipsa unei instruiri in domeniul SSM si SU, adecvate conditiilor de munca, va poate pune un pericol afacerea dvs.

Consecintele lipsei activitatilor de protectie in domeniul securitatii si a sanatatii in munca a angajatilor, precum si activitatile de prevenire si de stingere a incendiilor, pot fi de natura financiara, legislativa, dar si umana.

Cadrul legislativ pentru instruirea in domeniul SSM si SU

Cadrul legislativ general referiror la activitatile SSM si SU este regelementat, in principal, prin Legea nr. 319/2006: Legea securitatii si sanatatii in munca și HG nr. 1425/2006 care conține Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca.

Astfel, in conformitate cu art. 20 din Legea nr. 319/2006, angajatorul trebuie sa asigure conditii pentru ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului sau:

  1. a) la angajare;
  2. b) la schimbarea locului de munca sau la transfer;
  3. c) la introducerea unui nou echipament de munca sau a unor modificari ale echipamentului existent;
  4. d) la introducerea oricarei noi tehnologii sau proceduri de lucru;
  5. e) la executarea unor lucrari speciale.

Instruirea in domeniul SSM si SU prevazuta trebuie sa fie:

  1. a) adaptata evolutiei riscurilor sau aparitiei unor noi riscuri;
  2. b) periodica si ori de cate ori este necesar.

Instruirea lucratorilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca cuprinde 3 faze, dupa cum precizeaza normele metodologice de aplicare a legii:

  • instruirea introductiv-generala;
  • instruirea la locul de munca;
  • instruirea periodica.

Instruirea in domeniul SSM se face individual sau in grupuri de cel mult 20 de persoane, de catre:

  1. a) angajatorul care si-a asumat atributiile din domeniul securitatii si sanatatii in munca; sau
  2. b) lucratorul desemnat; sau
  3. c) un lucrator al serviciului intern de prevenire si protectie; sau
  4. d) serviciul extern de prevenire si protectie.

Instruirea introductiv-generala depinde de specificul activitati si de riscurile pentru securitate si sanatate in munca, precum si de masurile si activitatile de prevenire si protectie la nivelul intreprinderii si/sau al unitatii, in general.

Instruirea la locul de munca depinde de riscurile pentru securitate si sanatate in munca, precum si de masurile si activitatile de prevenire si protectie la nivelul fiecarui loc de munca, post de lucru si/sau fiecarei functii exercitate.

Instruirea periodica se face tuturor lucratorilor si are drept scop reimprospatarea si actualizarea cunostintelor in domeniul securitatii si sanatatii in munca.

Cum se asigura instruirea in domeniul SSM si SU?

Angajatorul are obligatia de a asigura baza materiala corespunzatoare unei instruiri adecvate a lucratorilor in domeniul SSM si SU. Ca metode de instruire se vor folosi mijloace, metode si tehnici de instruire, cum ar fi: expunerea, demonstratia, studiul de caz, vizionari de filme, diapozitive, proiectii, instruire asistata de calculator.

Potrivit legislatiei in vigoare, instruirea lucratorilor se va finaliza cu verificarea insusirii cunostintelor pe baza de teste si consemnarea rezultatelor in fisa individuala de instruire.. Astfel, angajatorul trebuie sa dispuna de programe de instruire – testare la nivelul intreprinderii si/sau unitatii pentru:

  • conducatorii locurilor de munca;
  • lucratori, pe meserii si activitati.

Pentru a se conforma cu cerintelor legale SSM – SU, angajatorul trebuie sa apeleze la un specialist, care poate fi un angajat intern cu studii de specialitate (care se numeste lucrator desemnat) sau la o firma specializata in domeniu si care sa detina un certificat de abilitare eliberat de catre Ministerul Muncii impreuna cu Inspectoratele Teritoriale de munca (care se numeste serviciu extern).

Avantajele instruirii online privind SSM si SU

Verificarea si testarea modului in care angajatii si-au insusit cunostintele in domeniul SSM si SU, atat in cadrul instruirii introductiv-generale, cat si in cadrul instruirii la locul de munca si periodice, se poate face prin intermediul unor teste online, disponibile pe platforme e-learning dedicate.

Concret, angajatul se va autentifica pe platforma e-learning si va completa online testul sau testele alocate, in functie de postul pe care acesta este incadrat. Platforma online pusa la dispozitie de EURAMIS Consulting are rolul de va simplica si usura activitatile de instruire SSM si SU, care se vor efectua mult mai simplu, mai rapid si mai eficient. Sa vedem, in continuare, care sunt acele caracteristici ale platformei online de instruire care va pot oferi rezultate net superioare fata de alte solutii.

  1. Acces in orice moment, din orice locatie, de pe orice dispozitiv.

Indiferent de sistemul de operare, browserul sau dispozitivul cu care va conectati, platforma e-learning va ofera acces si utilizare totala. Aveti nevoie doar de o conexiune la internet!

  1. Rapid, usor si simplu.

Accesul in platforma e-learning este extrem de simplu. Intrati online la adresa web https://euramis.ro/auth/login si va autentificati cu adresa de email si parola aleasa. Detalii despre o astfel de platforma online pentru instruire in domeniul SSM – SU sunt prezentate mai jos.

  1. Documente complete, actualizate si care respecta prevederile legale.

Toate informatiile si datele de pe platforma sunt complete, actualizate si respecta legislatia. Nu mai aveti grija ca nu sunteti la zi sau utilazti informatii depasite.

  1. Munca dvs. este in siguranta deplina!

Documentele create si stocate in platforma noastra de e-learning sunt protejate, salvate si nu se pierd, chiar daca aveti probleme cu calculatorul, fie ele pe parte de software sau hardware.

  1. Spatiu mai mult in calculatorul dvs.

Nu aveti nevoie sa instalati aplicatii soft pe hardul computerului dvs., sa fiti cu versiunea la zi si sa aveti conflicte de operare sau erori de functionare. Uitati ca pot exista astfel de probleme care va pot supra-aglomera sau supra-solicita computerul.

Cum puteti avea acces la instruire online?

EURAMIS CONSULTING va ofera servicii de protectia muncii, securitate si sanatate in munca (SSM), situatii de urgenta, care pot fi accesate prin platforma online de instruire si testare.

Accesul angajatilor companiei dvs. pe platforma online EURAMIS se face la adresa web https://euramis.ro/auth/login pe baza de adresa de email si parola. In faza initiala, este necesar ca acestia sa-si creeze un utilizator (user) in contul dedicat societatii in care lucreaza.

Dupa autentificare, sunt accesibile doua sectiuni: Inductions si Documents.

In sectiunea Inductions sunt grupate materialele de instruire si testele aferente pe categorii de instructaje:

  • Instruire introductiva

instruire-introductiva

  • Cum sa lucram ergonomic

cum-sa-lucram-ergonomic

  • Folosirea stingatorului. Instructiuni.

folosirea-stingatorului-instructiuni

  • Comportamentul corespunzator in caz de urgente

comportamentul-corespunzator-in-caz-de-urgente

  • Angajatul urmareste prezentarea, dupa care da testul.

angajatul-urmareste-prezentarea-dupa-care-da-testul

Sectiunea Documents este accesibila doar unor anumitor utilizatori (useri) din cadrul companiei, si anume, persoanele desemnate cu atributii pe line de SSM si SU. In aceasta sectiune, acesti utilizatori au acces la documentele SSM si SU aprobate in cadrul companiei.

sectiunea-documents

De ce sa alegi EURAMIS CONSULTING?

EURAMIS CONSULTING este abilitat de catre M.M.S.S.F. ca serviciu extern de prevenire și protectie in domeniul SSM si SU si este partener national al Agentiei Europene pentru Securitate si Sanatate in Munca (EU-OSHA).

Cu o experienta de peste 20 ani in protectia muncii, viziunea echipei de consultanti EURAMIS privind sectorul SSM – SU este ca prevenirea este cea mai buna strategie.

EURAMIS CONSULTING va protejeaza oamenii si reputatia dvs.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment